Francezii sunt hotarati sa includa pe lista biocarburantilor autorizati uleiul din tigaie, sustinand ca protejeaza, astfel, mediul inconjurator
Resturile de uleiuri alimentare, decantate si filtrate, sunt folosite pe post de carburant pentru motoarele Diesel.
Intr-un orasel aflat la sud de Lyon, Georges Martinez si-a deschis un atelier, in care, de cinci ani, aduna in butoaie uleiul ramas de la prajeli, pe care il recicleaza si-l vinde apoi soferilor ale caror masini au motor Diesel.
Singurul inconvenient pentru acestia din urma este acela ca, in loc de mirosul inecacios al gazelor de esapament, automobilele lor lasa in urma un „imbietor" iz de cartofi bine rumeniti in tigaie. Uleiul ce ramane, dupa ce se prajesc cartofii sau friptura, poate fi folosit cu succes in locul motorinei sau benzinei.
Astfel, automobilele pot alerga pe sosea dupa ce in prealabil si-au facut plinul cu resturi ce provin din uleiurile alimentare, iar acest lucru se intampla destul de des in Franta ori in Germania. Multi soferi din capitalele europene fac deja turul restaurantelor si al cantinelor, cu canistrele in mana, pentru a-si procura „materia prima" cu ajutorul careia pot fi pornite masinile pe care le conduc.
15.000 litri de ulei prajit, reciclati lunar
Cei care apeleaza la serviciile francezului care recicleaza uleiurile prajite platesc pentru un litru de ulei reciclat 0,60 euro, iar daca vin cu uleiul „de-acasa" pretul scade la 0,40 euro pe litru. Puterea calorica a acestui tip de biocarburant este mai mare decat cea a motorinei, iar pentru a-si asigura „materia prima" Georges Martinez are deja contracte cu restaurantele din imprejurimi, cantitatea de ulei pe care o recicleaza lunar ridicandu-se la 15.000 de litri.
Procesul prin care francezul obtine acest tip de biocarburant presupune decantarea si filtrarea resturilor de ulei, care, in urma unui secret de „productie" bine pastrat, ramane curat ca lacrima. Acest procedeu nu este nou. Se stie ca primul motor Diesel din lume a functionat cu ulei de arahide.
Surpriza este ca, desi uleiul reciclat nu figureaza pe lista carburantilor autorizati, Franta a permis utilizarea uleiurilor vegetale pentru masinile agricole si pentru unele mijloace de locomotie, iar francezii sunt din ce in ce mai hotarati sa foloseasca uleiul prajit pe post de carburant.
Pentru mai multe informatii viziteaza Adevarul