ACEA: UE ar trebui să aibă un milion de staţii publice de încărcare a maşinilor electrice în 2024

Uniunea Europeană ar trebui să îşi fixeze ca obiectiv instalarea unui milion de staţii publice de încărcare a automobilelor electrice în 2024, şi a trei milioane până în 2029, în ideea de a da consumatorilor încrederea necesară pentru a face trecerea la noua tehnologie, a anunţat Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Într-o scrisoare comună, alături de mai multe asociaţii ale consumatorilor şi organizaţii pentru transport sustenabile, ACEA a cerut comisarilor europeni din domeniu să fixeze ţinte ambiţioase pentru fiecare ţară, în ceea ce priveşte dezvoltarea reţelei de puncte de încărcare a vehiculelor electrice.

„Stabilirea acestor ţinte va trimite un semnal puternic consumatorilor că numărul staţiilor publice de încărcare va continua să ţină pasul cu creşterea explozivă a vânzărilor de vehicule electrice în Europa. De asemenea, ar oferi o certitudine industriei auto dar şi operatorilor de reţea, operatorilor de infrastructură de încărcare şi companiilor de transport”, se arată în scrisoare.

Vânzările de maşini electrice au crescut în ritm accelerat în ultima perioadă în timp ce vânzările de autoturisme echipate cu motoare cu ardere internă au scăzut în timpul carantinei. Constructorii auto se pregătesc să lanseze noi modele electrice pentru a îndeplini normele stricte UE privind emisiile poluante iar mai mult guverne din regiune au inclus primele pentru achiziţionarea de automobile electrice în programele naţionale de revenire de după pandemie.

Cu toate acestea, extinderea reţelei de staţii publice de încărcare, care să se adauge punctelor de încărcare de acasă sau de la locul de muncă, este mult mai lentă şi în plus există diferite tarife şi metode de plată. Datele publicate de industria auto arată că, anul trecut, în Uniunea Europeană erau 224.538 de staţii publice de încărcare a maşinilor electrice.

În plus, în scrisoarea semnată de ACEA, Transport & Environment (T&E) şi European Consumer Organisation (BEUC), Comisia Europeană este îndemnată să stabilească şi o ţintă de aproximativ 1.000 staţii de încărcare cu hidrogen în 2029.

„Încărcarea unei mașini electrice trebuie să fie la fel de ușoară ca alimentarea cu benzină. Dispunerea unei infrastructuri de încărcare suficiente și convenabile reprezintă calea către încrederea consumatorilor și adoptarea mașinilor electrice. Prin urmare, factorii de decizie politică ar trebui să abordeze preocupări practice, cum ar fi afișarea preţurilor în kilowatt-oră și permiterea metodelor de plată disponibile în mod obișnuit”, spune Monique Goyens, director general la BEUC.

Obiectivele ar trebui alocate fiecărei țări pe baza unei metodologii simple și corecte, care să ia în considerare factori precum cantitatea de taxare privată disponibilă, se spune în scrisoare. Numărul de încărcătoare accesibile publicului ar trebui să crească în conformitate cu numărul de vehicule electrice pe șosea, au mai propus grupurile. UE ar trebui, de asemenea, să răspundă nevoilor în creștere ale șoferilor de vehicule electrice fără acces sau la un acces redus la încărcarea privată, precum și a taxiurilor electrice și a serviciilor de transport, stabilind obiective pentru staţii rapide și ultrarapide în zonele urbane.

Conform datelor publicate anterior, vânzările de maşini electrice şi hibride în Uniunea Europeană s-au triplat anul trecut, depăşind pragul de un milion de unităţi şi fiind responsabile pentru mai mult de 10% din numărul total de vehicule vândute.

Citeşte şi:

Volkswagen a deschis o fabrică pentru reciclarea bateriilor mașinilor electrice
spot_img

Ultimele știri