96% dintre europeni spun că aruncă plastic în fiecare zi

Peste 350 milioane tone de plastic este produs în fiecare an și doar 9% se reciclează, potrivit statisticilor. Deși conștientizează amplitudinea problemei, 96% dintre respondenții europeni spun că aruncă cel puțin un produs de plastic pe zi, iar 38% dintre aceștia aruncă între 3 și 5 produse de plastic pe zi, se arată în cel mai recent studiu ING International, la care au luat parte 15.146 de respondenți din 15 țări (13 din Europa).

Image by Jasmin Sessler from Pixabay

Potrivit datelor, 67% dintre europeni sunt de părere că deșeurile din plastic și schimbările climatice reprezintă cele mai mari amenințări asupra mediului, iar 71% dintre respondenți se așteaptă, însă, să fie redusă în mod radical cantitatea de plastic pentru ambalaje de pe piață.

În privința colectării separate a deșeurilor, 92% dintre italieni susțin că ei colectează deșeurile selectiv întotdeauna, comparativ cu doar 39% dintre turci. Cele mai ridicate ponderi se înregistrează în Luxemburg (90%) și în Belgia (89%), în timp ce în România ajunge la 45%. Aproximativ 59% dintre respondenți mărturisesc, însă, că sunt confuzi când vine vorba de colectarea selectivă a deșeurilor, ceea ce nu este surpinzător având în vedere că unele ambalaje sunt realizate din mai multe materiale care ar trebui separate.

Discrepanțele între procente pot fi explicate parțial de normele locale, culturale și sociale, precum și de accesul la centre de reciclare.

La nivel global, se estimează că vor fi generate anual 3,5 miliarde de tone de deșeuri în anul 2050, comparativ cu 2 miliarde de tone de deșeuri în 2016. Aproximativ 50 milioane tone de deșeuri provenite de la echipamente electrice și electronice (telefoane mobile, computere, televizoare) sunt produse anual, dintre care 20% sunt reciclate corespunzător. Respondenții au declarat că și-ar dori ca reciclarea să fie cât mai simplă, iar în acest caz ar recicla și fără un stimulent financiar (47%).

Printre cele mai reciclate produse se numără aparatele de uz casnic. În ceea ce privește diferențele de gen, studiul arată că femeile sunt mai preocupate de impactul asupra mediului decât bărbații atunci când achiziționează un nou produs. (30% vs 23%).

Există un grad ridicat de conștientizare privind amenințările asupra mediului înconjurător, dar nu este echivalent cu ritmul schimbărilor care se produc la nivel comportamental. Informarea și conștientizarea nu au determinat și schimbarea obiceiurilor consumatorilor, cu atât mai mult cu cât impactul deciziilor zilnice, pe termen scurt sau lung, nu este simplu de măsurat. Schimbările nu se pot produce doar la nivel individual. Este esențial să existe eforturi colective și coordonate, din partea tuturor stakeholderilor, pentru ca economia circulară să funcționeze în mod eficient”, a declarat Jessica Exton, specialist în ştiinţa comportamentală în cadrul ING:

Sondajul internațional ING pe a fost efectuat de Ipsos prin chestionare aplicate online. La acest studiu au participat 15.146 de respondenți din 15 țări: Austria, Belgia, Cehia, Franța, Germania, Italia, Luxemburg, Olanda, Polonia, România, Spania, Turcia, Marea Britanie, Australia și Statele Unite ale Americii. Chestionarea a avut loc în perioada 16-30 august 2019. Raportul complet este disponibil pe https://think.ing.com/consumer/ing-international-survey/.

 

spot_img

Ultimele știri