40% dintre companiile mondiale au implementat deja sau investigheaza activ tehnologiile pentru energii alternative, arata un studiu realizat la nivel global de catre Harris Interactive, citat de Environmental Leader.
Respondentii au mentionat reducerea costurilor, reputatia companiei si beneficiile pentru mediu ca fiind cele mai importante motivatii in luarea deciziilor privind energiile alternative. Reputatia companiei a fost factorul cel mai important pe continentul american, Europa a pus reducerea costurilor pe primul loc, iar pentru Asia au primat beneficiile pentru mediu.
Cu toate acestea, 30% dintre respondenti nu considera ca energiile regenerabile sunt un subiect important. Totodata, sondajul a descoperit ca 68% dintre intervievati nu sunt familiari cu notiunea de „amprenta de carbon”.
Europa pare sa fie regiunea cea mai aliniata la energia alternativa si la masurarea amprentei de carbon. Europenii au spus, in proportie de 57%, ca transparenta amprentei de carbon este importanta. Acelasi lucru l-au spus 43% dintre asiatici si 35% dintre americani.
Studiul a fost realizat pe un esantion de 1.000 de angajati de la 300 de companii americane, 416 companii din Asia si 284 din Europa.