2018 a fost un an record pentru utilizarea pistelor din Marea Britanie

„Dacă le construiești, le vor folosi”, spun jurnaliștii de la The Guardian cu referire la piste. 2018 a fost un an în care pistele au fost folosite cel mai intens de până acum de bicicliștii din Marea Britanie, grație îmbunătățirii infrastructurii.

Construcția de piste de biciclete, investiție în sistemul de sănătate publică

Pe o singură pistă pot încăpea de cinci ori mai multe biciclete decât mașini, pe o șosea, spun jurnaliștii de la The Guardian. Aceștia au subliniat că o bună infrastructură va aduce și mai mulți bicicliști și că anul 2018 a fost un record din acest punct de vedere grație construirii unor piste noi, de bună calitate, a creșterii popularității rutelor existente și a conexiunii bune între piste.

Ruta Leeds – Bradford (23 kilometri), de exemplu, a fost construită în iulie 2016 pentru a oferi uneia dintre cele mai sărace comunități din zonă o modalitate ieftină și sănătoasă. Înainte de construire, doar 136 de curse erau efectuate în fiecare zi, în timpul săptămânii. În primul an, numărul a crescut cu 51%, iar în 2018 s-au mai adăugat 26%. În ianuarie 2019 erau efectuate 870.764 de curse.

Ruta Monsal este una preferată de cei care merg pe bicicleta sau care fac trasee pe jos, pentru că traversează un parc național, deci accesul mașinilor sunt complet restricționate. Înființată în locul unei foste căi ferate, pista beneficiază de două tuneluri feroviare (deschise în 2011), care au făcut ca traseul să devină mai lung cu 13,5 kilometri. Astfel, utilizarea rutei a crescut cu 73% în primul an și cu încă 19%, în al doilea.

kettler.ro

În orașul universitar Cambridge a fost montat în 2014 un sistem de contorizare a numărului de bicicliști, cu ocazia găzduirii unui eveniment pentru Turul Franței din 2014. În 2016, sistemul a anunțat pentru prima dată numărarea a un milion de curse într-un an, iar de atunci acest număr a fost atins din ce în ce mai devreme. La mijlocul lui 2017 au fost construite două piste mari, protejate de traficul auto. Imediat după construire, circulația pe una dintre ele a crescut cu 35%, iar pe cealaltă, cu 20%.

În Londra, două rute mari, principale, au fost deschise în 2016. Ruta est-vest a înregistrat cu 200% mai multe curse decât înainte, iar cea nord-sud – cu 124%.

„Nu este vorba doar despre călătorii, ci despre a crea locuri unde oamenii vor să locuiască și să-și petreacă timpul. Așa că vom monitoriza cum se simt oamenii în legătură cu locurile pe care noi le punem la dispoziție ca să lase mașina acasă”, a transmis pentru The Guardian Transport for Greater Manchester, o autoritate care răspunde de transporturi în acea zonă.

spot_img

Ultimele știri