Guerilla Verde, prima caravana educationala de filme cu mesaj ecologic, organizata in perioada 5-13 mai de agentia de comunicare si organizare evenimente Media Image Factory, a inregistrat un numar total de peste 3.000 de participanti. Caravana a inceput in Bucuresti pe data de 5 mai, continuand cu orasele Focsani (6 mai), Brasov (7 mai), Sighisoara (8-9 mai), Cluj (10-11 mai) si Timisoara (12-13 mai).
Proiectul a fost sustinut de Ministerul Mediului, Asociatia Eco Tic, Agentia Nationala pentru Protectia Mediului, Asociatia Environ, cat si de primariile si consiliile locale din orasele aflate pe traseul caravanei. Partenerii ONG Viitor Plus, EcoAssist, Terra Mileniul III, WWF Danube-Carpathian Programme si Salvati Dunarea si Delta au sustinut Guerilla Verde in mod activ, reprezentantii acestora deplasandu-se impreuna cu caravana in tara.
Proiectiile au fost organizate in locatii special amenajate, accesul fiind facilitat prin amabilitatea primariilor locale. In Bucuresti peste 200 de persoane au participat la proiectiile organizate in sala ArCuB. Rata de participare a tinerilor la proiectii a fost diferita de la un oras la altul: Focsani – peste 400 de persoane (aula Colegiului National Unirea), Brasov – 400 de persoane (sala Universitatii Transilvania), Sighisoara – aproximativ 600 de persoane (Sala Casei de Cultura si sala de festivitati a Primariei), Cluj – Napoca – 400 de persoane (sala Casei de Cultura a Studentilor) si peste 1.100 de persoane la Timisoara (Filarmonica Banatul). Numarul total al elevilor si studentilor care au asistat la proiectii este de peste 3.000.
Filmele care au rulat in cadrul caravanei au avut un puternic caracter ecologic si educational, fiind difuzate in functie de grupele de varsta ale spectatorilor prezenti la proiectii. Au fost vizionate: „Wall-E”, „Happy Feet”, „Ant Bully”, „Deep Sea”, „An Inconvenient Truth” si „The 11th Hour”. Exceptand Sighisoara, proiectiile de filme au fost precedate de conferinte de presa, organizate cu sprijinul primariilor locale.
In cadrul caravanei, tinerii au fost invitati sa participe la concursul EcoPaparazzi, in cadrul caruia sunt indemnati sa inregistreze bune si rele practici referitoare la mediul inconjurator, surprinse in comunitatile locale. Cele mai bune fotografii si materiale video vor fi premiate cu cate un aparat de fotografiat digital. Datorita faptului ca si alte orase si-au exprimat dorinta de a participa la concurs, acesta a fost extins pentru teritoriul intregii tari. De asemenea, perioada de desfasurare a fost prelungita, concursul urmand a se incheia pe data de 31 mai. Anuntarea castigatorilor va fi facuta pe data de 5 iunie. Regulamentul concursului Ecopaparazzi poate fi accesat la adresa de web a proiectului www.guerillaverde.ro.
Proiectul a fost sustinut de Ministerul Mediului, Asociatia Eco Tic, Agentia Nationala pentru Protectia Mediului, Asociatia Environ cat si de primariile si consiliile locale din orasele aflate pe traseul caravanei.
Proiectul a reunit ca si parteneri media Realitatea TV, Trilulilu, Zile si Nopti, Cotidianul, Revista Ecologic, Revista Infomediu Europa, ecomagazin.ro, ecosapiens.ro, viatadeliceu.ro, cat si presa locala din orasele aflate pe traseul caravanei.
Guerilla Verde face parte din un proiect mai amplu, numit generic BETI (Better Education Through Innovation), care isi propune sa contribuie la educatia generatiei de maine prin intermediul filmului, prezentat ca parte a tehnologiei digitale si ca metoda alternativa de educatie. Temele ce urmeaza a fi abordate pe parcursul acestui proiect pilot sunt: protectia mediului, sanatate si minoritati. In cea de-a doua parte a proiectului BETI care va avea loc in toamna anului curent, o noua caravana va porni in tara, urmand a fi prezentate filme pe teme de sanatate si minoritati. In acelasi timp, filmele difuzate in cadrul caravanei Guerilla Verde vor fi proiectate in orasele care nu au facut parte din traseul final din luna mai.
Despre Media Image Factory
Printre alte proiecte dezvoltate de agentia Media Image Factory se numara organizarea premierei nationale „4 luni, 3 saptamini si 2 zile", un film de Cristian Mungiu, primul film romanesc distins cu Palme d’Or la Festivalul de Film de la Cannes, in Bucuresti, Iasi, Brasov, Timisoara; organizarea caravanei „4 luni, 3 saptamini si 2 zile", proiect desfasurat in 15 orase din Romania care a inregistrat 18.000 de spectatori, si lansarea CharityGift.ro, primul magazin online caritabil din Romania prin care un procent (5% – 100%) din valoarea produselor vandute este donat catre o cauza umanitara.