Rolls-Royce si British Airways au anuntat initierea unui program de testare stiintifica pentru a investiga viabilitatea carburantilor alternativi in industria aviatica.
Studiul aprofundat va dezvalui alternative practice pentru carburantul standard folosit in industrie in prezent, kerosenul, cu potential sa reduca semnificativ emisiile de carbon ale avionelor.
Companiile vor initia impreuna o licitatie, prin care invita furnizorii sa ofere mostre de carburant alternativ pentru a fi testate pe motorului Rolls-Royce RB211, componenta a unei aeronave Boeing 747 a British Airways. Testarile vor avea loc intr-o baza interioara de testare la unitatea Rolls-Royce din Derby, Marea Britanie.
In urma acestei licitatii, se vor selecta pana la patru carburanti alternativi, ce vor fi testati in laboratoare inainte de a fi furnizati catre Rolls-Royce anul urmator. Fiecare companie va fi rugata sa ofere pana la 60.000 litri din carburantul altenativ.
Licitatia va fi urmata de testari intensive, in cadrul carora motorul de avion va fi alimentat cu acesti carburanti alternativi, iar performanta va fi comparata cu cea in cazul folosirii kerosenului. In fiecare caz, motorul va fi testat in toate setarile de alimentare, inclusiv accelerare, decolare si zbor .
Jonathon Counsell, Seful Departamentului de Mediu in cadrul British Airways, a declarat: „Suntem incantati sa initiem acest studiu alaturi de Rolls-Royce. British Airways a fost prima companie aeriana care a stabilit obiective in ceea ce priveste eficienta carburantilor, ceea ce a determinat o reducere a emisiilor de carbon cu 28%, din 1990. In prezent ne indreptam cu success spre tinta de 30%, stabilita pentru 2010. Recent am anuntat o noua tinta de imbunatatire, cu 25%, a consumului de combustibil pana in 2025 fata de anul 2005.
Daca aceste testari realizate alaturi de Rolls-Royce vor avea succes, posibilitatea de a gasi carburanti alternativi ce protejeaza mediul, care sa ajute industria aviatica sa reduca emisiile de carbon cauzate, este foarte mare.”
„Rezultatele studiului vor fi facute publice pentru ca intreaga industrie, clientii si mediul sa profite de beneficiile descoperite,” a adaugat Jonathon Counsell.