04/06/08 ANAR- Proiectul Respecta Plaja

Respecta plaja reprezinta o campanie de constientizare publica finantata de Guvernul Olandei prin programul Logo East II.

Respecta plaja reprezinta campania de comunicare a proiectului „Implementarea noii strategii privind managementul plajelor de pe litoralul romanesc al Marii Negre – zona pilot Mangalia. Campania a demarat in anul 2007 cu sloganul „Gunoiul Doare”, si s-a bucurat de o buna vizibilitate in mass media.
In cadrul campaniei copii cu varste intre 10 si 13 ani au oferit cadouri pentru cei care aruncau gunoul la cosurile amenajate pe plaje, si acordau cartonase rosii celor care aruncau gunoiul pe nisip sau in apa marii.

Pentru acest an ne-am gandit sa extindem conceptul campaniei de comunicare. Sloganul din acest an este „Respecta plaja!” care contine doua mesaje: „Gunoiul Doare” (cel de anul trecut) si „Lasa-ma sa vad marea” (care vizeaza sensibilizarea autoritatilor si agentilor economici in privinta modului in care se realizeaza constructiile in zona limitrofa plajelor).

Mai multi copii din Mangalia, vor imparti materiale promotionale constand in tricouri, sepci, ochelari, discoboluri, pixuri, etc, turistilor care se vor afla pe plaje, dar vor acorda si cartonasul rosu turistilor care vor arunca gunoiul pe plaja.

In paralel, voluntarii organizatiilor neguvernamentale vor intocmi mai multe chestionare care sa raspunda in final urmatoarelor probleme: determinarea importantei plajelor litorale, stabilirea gradului de curatenie si reducerea numarului de sesizari privind starea plajelor.

Incepand cu luna iunie a fost lansat website-ul si blogul campaniei. Dorim in acest mod sa aducem la cunostinta celor interesati toate activitatile desfasurate in aceasta vara si, totodata, sa gazduim opiniile si parerile celor care vor fi pe plaje.

Informatii proiect

Proiectul „Implementarea noii strategii privind managementul plajelor de pe litoralul romanesc al Marii Negre – zona pilot Mangalia” reprezinta un parteneriat institutional romano-olandez, realizat in baza acordurilor bilaterale de cooperare intre cele doua Guverne.

Proiectul este finantat de VNG International prin programul Logo East (VNG este o asociatie a autoritatilor locale din Olanda) si a demarat cu ajutorul Hoogheemraadschap van Rijnland Waterboard si Ministerul Transporturilor, Lucrarilor Publice si managementul Apelor – Olanda in colaborare cu agentia de mediu IJmond and of Rijnland, avand ca beneficiari Directia Apelor Dobrogea – Litoral si Primaria Municipiului Mangalia.

Proiectul reprezinta o continuare a celui de anul trecut – „Managementul plajelor, zona pilot Mangalia” – care a fost apreciat ca succes la mai multe intalniri ale proiectelor desfasurate pe programul Logo East, si, in acest context, partea olandeza a decis finantarea proiectului si pentru anul 2008.

In cadrul proiectului de anul trecut a existat campania de comunicare „Gunoiul Doare”, campanie care s-a bucurat de o buna vizibilitate in mass media.
In cadrul campaniei copii cu varste intre 10 si 13 ani au oferit cadouri pentru cei care aruncau gunoul la cosurile amenajate pe plaje, si acordau cartonase rosii celor care aruncau gunoiul pe nisip sau in apa marii.

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri