Paris, 25 iunie 2009: France Telecom-Orange a publicat Raportul de Responsabilitate Sociala Corporativa pe 2008 atat on-line, cat si in cadrul raportului sau anual, ca sectiune speciala. Raportul contine informatii detaliate despre principalele initiative CSR lansate in ultimii ani, care contribuie la obiectivul Grupului de a deveni lider recunoscut in domeniul responsabilitatii sociale corporative in industria telecomunicatiilor pana in anul 2012.
Didier Lombard, Presedinte si CEO al France Telecom, a declarat: „In contextul economic actual, respectarea principiilor responsabilitatii sociale corporative ocupa, mai mult ca oricand, un loc central in strategia noastra de afaceri. Aplicarea planului de CSR in fiecare segment de afaceri si in cadrul intregului Grup este o prioritate pentru anul 2009. Toti membrii comitetului de conducere al Grupului sunt implicati direct in aceasta abordare si contribuie la promovarea unei dinamici de crestere responsabila.”
Cele 12 principale initiative ale strategiei Orange pentru 2012 pun in practica responsabilitatea sociala corporativa, care, la randul ei, are trei directii prioritare: Includere, Conservare si Grija.
Includere: accesibilizarea produselor si serviciilor Orange prin combaterea tuturor formelor de excludere – geografica (zone izolate), economica (segmente de populatie cu venituri scazute) si fizica (persoanele in varsta si persoanele cu invaliditati) – si prin derularea unei game largi de actiuni menite sa promoveze comunicarea prin Fundatia Orange. Pentru a promova acest concept, Orange s-a axat pe…
– conceperea unor oferte personalizate, adaptate nevoilor persoanelor in varsta
– introducerea comunicatiilor mobile in comunitatile persoanelor cu venituri scazute, in special in tarile aflate in curs de dezvoltare, prin elaborarea unor planuri tarifare si servicii specifice
– facilitarea accesului la internet al utilizatorilor cu dizabilitati pentru a vizualiza paginile web ale Grupului pe intreg teritoriul Europei. La sfarsitul anului 2008, paginile web Orange respectau in procent de 75% eticheta AA, standardul actual referitor la accesibilitatea paginilor web.
Conservare: reducerea in continuare a impactului Grupului asupra mediului, oferind in acelasi timp clientilor nostri produse si servicii inovatoare care le vor permite sa contribuie la protejarea planetei. Obiectivul principal al France Telecom privind protectia mediului consta in reducerea nivelului emisiilor de CO2 cu 20%, in perioada 2006 si 2020, la nivelul intregului grup. Pentru a indeplini acest obiectiv s-au lansat o serie de programe, printre care:
– dezvoltarea rapida a statiilor de baza mobile actionate cu energie solara in Africa, lucru care permite nu doar reducerea necesarului de combustibil fosil pentru alimentarea generatoarelor, ci contribuie si la imbunatatirea nivelului de trai al populatiilor izolate prin distribuirea surplusului de energie
– aplicarea „etichetei ecologice” pentru terminalele mobile si fixe vandute de Orange in Franta in vederea constientizarii clientilor cu privire la impactul produselor pe care le achizitioneaza,
– implementarea unui sistem de management de mediu in conformitate cu standardul international ISO 14001. La sfarsitul anului 2008, acest sistem fusese deja introdus in 14 tari (reprezentand 83% din veniturile Grupului).
Grija: garantarea furnizarii si folosirii responsabile a serviciilor Grupului, astfel incat acestea sa poata contribui la imbunatatirea calitatii vietii. Pentru a-i proteja si a avea grija de clientii nostri, de angajatii si colaboratorii companiei, Orange a introdus o serie de masuri care includ:
– solutii concepute pentru a-i proteja pe copii si pe tinerii adolescenti impotriva efectelor folosirii necorespunzatoare a internetului si a telefoniei mobile, cu ajutorul filtrelor de continut si a sistemelor de control parental. De asemenea, Grupul participa in diverse programe de constientizare derulate in scoli
– asumarea angajamentului de a raspunde preocuparilor legate de campurile electromagnetice
– set complet de masuri pentru sustinerea angajatilor in efortul lor de a se adapta la mediul industrial si de afaceri actual, aflat in continua schimbare. Orange este constient ca succesul companiei se datoreaza competentelor si implicarii angajatilor sai, precum si abilitatii acestora de a se adapta schimbarii, angajandu-se ferm sa actioneze constant ca angajator responsabil.
Raportul, care respecta atat standardul de durabilitate AA1000APS (2008), cat si liniile directoare GRI-G3 , a fost supus auditului. Auditorii au acordat o asigurare privind abordarea CSR a Grupului si au confirmat evaluarea B+ pe baza liniilor directoare GRI G3.
Raportul este disponibil on-line la adresa:
http://www.orange.com/en_EN/responsibility/csr-report-cut-version.jsp.
together we can do more
despre Orange
Orange este principala marca a Grupului France Telecom, una dintre cele mai mari companii de comunicatii din lume. Cu peste 123 de milioane de clienti in toata lumea, Orange a devenit marca pentru mobil, internet si tv pe majoritatea pietelor pe care opereaza compania. La sfarsitul anului 2008, France Telecom detinea veniturile consolidate in valoare de 53.5 miliarde de euro (in primul trimestru al anului 2009 veniturile sale au totalizat 12.7 miliarde de euro). La 31 martie 2009, Grupul avea 184 de milioane de clienti raspanditi in 30 de tari, dintre care 123 milioane de clienti mobili si 13 milioane de clienti broadband (ADSL) in Europa. Orange este cel de-al treilea operator de telefonie mobila si primul operator de Internet din Europa, iar marca Orange Business Services reprezinta un standard mondial pentru oferirea de servicii de telecomunicatii adresate companiilor multinationale.
Strategia Grupului are ca punct de focus inovatia, convergenta si managementul eficient al costurilor, iar obiectivul sau este confirmare marcii Orange ca operator ce ofera servicii complete si care reprezinta un model de urmat pentru noile servicii de telecomunicatii din Europa. In prezent Grupul se concentreaza pe activitatea sa de baza ca operator mobil, si continua sa isi dezvolte pozitia in noi activitati ce genereaza crestere. Pentru a indeplini asteptarile clientilor sa, Grupul France Telecom se staduieste sa ofere produse si servicii care sunt simple si usor de utilizat, iar in acelasi timp mentine un model de dezvoltare durabila si responsabila a business-ului ce se poate adapta la cerintele unui ecosistem aflat intr-o schimbare continua.
France Telecom (NYSE:FTE) este listata la Euronext Paris Eurolist si la Bursa de Valori din New York.
Pentru mai multe informatii: www.orange.com, www.francetelecom.com, www.orange-business.com.