Daniela Fugaru-Kammrath: Evitand ecologismul virtual

Text de Daniela Fugaru-Kammrath, managing director www.121.ro

Cand mi-am inceput "adevarata" mea cariera profesionala, eram implicata in lumea dinamica si fascinanta a advertisingului, care tocmai isi facuse aparitia pe piata din Romania. Marturisesc ca am invatat multe despre cum sa conduci si cum sa faci o diferenta in acel mediu fluid si dinamic, "lectii" pe care nu le-am uitat nici pana in ziua de azi.

Deoarece Coca-Cola era unul dintre principalii clienti ai agentiei unde am lucrat, imi aduc aminte, in particular, un articol care fusese scris de Sergio Zyman, directorul general global al Coca-Cola. In acel articol, Zyman le atragea atentia celor de la Coca-Cola sa se fereasca de clientii "virtuali" ai brandului pe care i-au creat in urma eforturilor fantastice de advertising si marketing. Ideea principala a documentului era ca oamenii pot urmari reclamele Coca-Cola sau pot fi intr-un stadion sau in alt mediu sponsorizat de Coca-Cola si sa se identifice virtual cu brandul, dar, in acelasi timp, sa bea Pepsi. Si i-a avertizat pe executivii companiei ca scopul principal al metodelor de advertising si de marketing folosite nu era de a-i face pe oameni sa se identifice cu brandul "virtual", ci chiar sa bea produsul.

M-am gandit la acest lucru in ultimii ani, incercand "sa regandesc" cum sa fac site-ul 121.ro sa fie relevant pentru vizitatorii si membrii sai. Am ajuns sa realizez, in ceea ce priveste problemele de mediu, ca nu este "de ajuns" sa informam membrii cu privire la pericolele fenomenului de incalzire globala sau despre cat de important este sa nu risipim proviziile de energie ce nu mai poate fi refacuta sau cat de devastatoare sunt efectele poluarii in viata noastra de zi cu zi. Nu suntem satisfacuti, cu alte cuvinte, daca clientii nostri devin ecologisti doar "virtual" – sa devina mai bine informati, sa-si formeze opinii pozitive sau chiar sa devina "atasati" cauzei de protectie a mediului – vrem ca ei chiar sa "consume chestia asta" actionand!

Pana acum, la 121.ro am pus in miscare o serie de initiative care ii vor indemna pe membri si pe vizitatori nu doar sa "poarte discutia", dar chiar sa duca mai departe imbunatatirile mediului. Vom continua, bineinteles, sa publicam pe site cele mai noi informatii si "stirile pe care le poti folosi" despre mediu – fluxul de stiri "Eco News" realizat in colaborare cu "Green Report" sau articole care vor explica utilizatorilor cum sa imparta calatoriile pana la munca, sa scada personal efectele negative asupra mediului precum folosirea becurilor cu consum energetic redus, folosirea mai rara a tonerului sau evitarea prin tarii anumitor documente la munca etc. Dar vom face, de asemenea, un extra – efort pentru a-i ajuta fizic (nu virtual) cu pasi mici, dar importanti, prin site-ul 121, pe utilizatori in eforturile lor. De asemenea, in momentul de fata incepem sa comandam sacosele din panza 121 pe care le vom distribui membrilor pentru a le folosi la cumparaturi, in supermaketuri in locul omniprezentelor pungi din plastic ce se dau gratuit de catre magazine (acest lucru impovarand planeta si mai mult cu deseuri care sunt "digerate" dupa foarte multi ani).

Acum, bineinteles, realizam ca aceste sacose din panza reutili zabile nu vor "rezolva" problemele planetei peste noapte. Dar este un mic, real si foarte precis pas in a misca lucrurile de la un ecologism
"virtual" la unul real. Si, de asemenea, mai stim ca acei oameni care folosesc sacosele noastre in locul pungilor din plastic gratuite vor avea o schimbare palpabila in ceea ce priveste perceptia lor despre rolul lor mic, dar semnificativ, pe care-l au in solutionarea problemelor mediului inconjurator. Dupa cum spune vorba "fiecare calatorie de 10.000 de mile incepe cu primul pas", am dori sa adaugam ca primul pas este acela de a fi real, nu virtual. Alatura-te proiectului nostru!

Articolul precedent
Articolul următor
spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri