Cu ocazia Zilei Deltei Dunarii, Asociatia "Salvati Dunarea si Delta" a demarat ieri, la Tulcea, o campanie care isi propune sa continue activitatea de constientizare a locuitorilor din Delta Dunarii si a turistilor despre importanta acestei zone. Denumita "Operatiunea anti-monstru", campania va dura un an si va consta in amplasarea unor bannere cu mesaje ce indeamna la protejarea zonei, sustine Liviu Mihaiu, presedintele asociatiei.
Mesajele vor face referire la cele mai grave probleme cu care se confrunta Delta Dunarii, precum braconajul, deseurile si pescuitul intensiv. Ieri au fost amplasate aproximativ 50 de bannere in sapte localitati si pe cinci nave de pasageri afisand mesaje precum: "Avem o ambitie: braconierii pe cale de disparitie!", "Un pet dispare in 800 de ani. Nesimtitii niciodata! Desi sunt biodegradabili", "Gunoaie s-arunci la mama ta, nu la mama natura!" sau "Ca sa mai prinzi si la anu’, nu lua peste cu toptanu’!".
Prezent la evenimentul de lansare a campaniei ministrul Mediului si Dezvoltarii Durabile, Attila Korodi a mentionat trei teme prioritare pentru Delta Dunarii pe care Ministerul Mediului le va dezbate in septembrie: legea vanatorii, renaturarile din Delta si bugetul Administratiei Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii (ARBDD), informeaza Mediafax. Ministrul si-a exprimat convingerea ca, Parlamentul va finaliza, in luna septembrie, discutiile legate de legea vanatorii, care ar trebui sa permita vanatoarea in Delta doar localnicilor.