Zero emisii, zero accidente

Toyota Motor Europe si-a lansat Raportul de Sustenabilitate pe 2008 in care intareste dedicarea pentru viziunea companiei, Zero Emisii. Oana Neneciu va dezvaluie rezultatele si tintele Toyota pentru o industrie auto mai curata.

Productie sustenabila

Cu primul model hibrid pe piata, Prius, care a fost lansat in urma cu zece ani, si noi tehnologii implementate la toate operatiunile companiei pentru reducerea consumului de apa si energie, nu este de mirare ca Toyota este liderul pietei auto verzi. Graham Smith, senior vicepresedinte pentru afaceri externe si de mediu Toyota Motor Europe, arata ca lucrurile nu se opresc aici. Compania continua sa dezvolte tehnologii pentru modele mai prietenoase cu mediul si sa-si ecologizeze liniile de productie.

"Toyota este o companie de top la nivel mondial. Credem cu tarie ca este esential sa dezvoltam tehnologii pentru viitor, avem o viziune de zero emisii, dar si zero accidente. Incercam sa ne folosim de toate resursele noastre tehnologice pentru a aduce pe piata autovehicule care sa contribuie la indeplinirea acestei viziuni. In acelasi timp, ne gandim la inverzirea fabricilor de productie si ne gandim, de asemenea, la furnizorii nostri. Deja la toate fabricile de productie am atins obiectivul de zero deseuri la groapa de gunoi, reducem consumul de energie si consumul de apa si incercam sa ne asiguram ca ope ratiunile noastre de productie sunt sustenabile. Acum ince pem sa lucram si cu lanturile de furnizare", a aratat Graham Smith.

IQ, urmatoarea provocare

Modelul hibrid Prius, un punct de referinta in industria auto in ceea ce priveste modelele prietenoase cu mediul, s-a vandut, in cei zece ani de la aparitie, intr-un milion de unitati, iar, in total, Toyota a vandut peste 1,5 milioane unitati hibrid la nivel mondial, Toyota si Lexus. Numai in 2007, arata noul raport de sustenabilitate al companiei, s-au vandut in Europa aproximativ 48.000 de hibrizi. Un nou concept se prega teste sa intre pe piata masinilor eco. iQ plug-in se afla deja intr-un program-pilot pentru testarea pietei in Marea Britanie si in
Franta.

"Nu vorbim despre produsele pe care le vom lansa pe piata, dar as mentiona ca tehnologie hibridul plug-in. Acest model extinde gama de vehicule exclusiv electrice in oras. Astfel ca daca mergi la supermarket sau in vizita la cineva poti sa conduci numai pe baza de electricitate. Apoi, daca tranzitezi Romania, de exemplu, poti folosi masina ca pe una normala, pe combusti bil, dar tehnologia reduce consumul de combustibil si emite mai putin dioxid de carbon. Inca nu am introdus pe piata modelul si inca nu am stabilit un pret, dar in prezent des fasuram un program-pilot cu aceste masini in Franta si in Marea Britanie", explica Graham Smith.

Cu noul iQ, designerii Toyota au adoptat un cu totul alt aranjament tehnic, regandind locul componentelor vehiculului. Rezultatul, sustin reprezentantii companiei, este un nou concept "mic si spatios". Noul model masoara mai putin de 3 metri lungime si 1,5 metri inaltime, iar in ma sina incap trei adulti si un copil. Noul model va intra in productie pana la sfarsitul anului 2008.

Responsabilitate pe toata linia

Responsabilitatea fata de mediu este un concept pe care Toyota il aplica in toate operatiunile si departamentele.

Compania nici nu se raporteaza la ce fac altii si nici nu face programe de responsabilitate sociala de dragul imaginii, spune Stefan Crets, general manager corporate social responsibility.

Compania lucreaza in patru directii pentru implementarea solutiilor de eficientizare. Mobilitatea sustenabila, care se refera la dezvoltarea modelelor mai curate si mai verzi, fabrici sustenabile, directie in care Toyota si-a atins deja tintele stabilite pentru 2010, logistica sustenabila si lanturi de furnizare sustenabile.

"La Toyota, departamentul de CSR nu face parte din afacerile externe, este mai mult un departament corporatist si asta pentru ca, la nivel corporatist, te uiti la toate departamentele de afaceri si la planurile lor. Munca noastra este sa ne asiguram ca fiecare departament, fie el mediu sau cercetare si dezvol ta re, logistica sau HR, isi imbunatateste performantele, asa ca in sensul asta suntem departe de marketing", spune managerul.

Rezultatele vorbesc de la sine, mai cred reprezentantii Toyota, iar tintele pentru viitor sunt incluse in proiectul Vision 2015.

Pozitionarea in Top 5 producatori auto in ceea ce priveste cota de piata, satisfacerea completa a clientilor, asigurarea unei cresteri a profitabilitatii, dar si lider in toate pietele in ceea ce priveste protejarea mediului si Toyota ca un cetatean corporatist sunt tintele companiei pentru 2015.

"Nu ne raportam la alte companii auto. Avem propria noastra viziune si credem ca trebuie sa facem toate eforturile necesare in ceea ce priveste cercetarea si dezvoltarea noilor tehnologii pentru a ajunge acolo. Am intrat pe piata cu un hibrid, Prius, in urma cu zece ani, iar acum vedem ca avem deja competitie, produse competitive care vin din urma. Acum, eu cred ca toti producatorii de autovehicule devin din ce in ce mai ingrijorati de mediu si incearca sa dezvolte noi tehnologii sau similare cu ale noastre. In ceea ce priveste politicile de sustenabilitate, sunt mai mult sau mai putin asemanatoare, totul sta in ceea ce faci sau in efortul pe care il depui pe termen lung, acest lucru e important", arata Stefan Crets.

 

Articolul precedent
Articolul următor
spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri