Wal-Mart SUA isi dubleaza vanzarile de produse locale

Gigantul Wal-Mart intentioneaza ca reteaua sa de supermarketuri din SUA sa isi dubleze vanzarile de produse provenite de la fermele locale americane, pana in 2015, informeaza Reuters.

Cel mai mare retailer din lume a anuntat ca va vinde alimente provenite de la ferme mici si medii in valoare de peste un miliard de dolari anual, pana in 2015. Acest lucru va duce la cresterea veniturilor fermierilor cu 10-15% in acest interval.

In SUA, Wal-Mart planuieste sa creasca ponderea produselor locale la 9% din totalul vanzarilor nationale. De asemenea, compania va urmari ca uleiul de palmier folosit in produsele pe care le comercializeaza sa provina numai din surse sustenabile pana la sfarsitul 2015.

Compania vinde sute de produse care au in componenta ulei de palmier, un ingredient foarte controversat, deoarece utilizarea lui la scara larga a dus la defrisarea padurilor tropicale.

Folosirea produselor locale si sustinerea fermelor mici este un mod de a sprijini locurile de munca locale si de a reduce consumul de resurse necesare pentru a transporta produsele pe distante lungi.

Initiativa Wal-Mart vine in contextul in care ONU avertizeaza ca populatia globala va creste pana la 9,2 miliarde de oameni pana in 2050, situatie ce va necesita initiative publice si private pentru dezvoltarea productivitatii agricole.

Wal-Mart a urmarit sa isi reduca amprenta ecologica impunand furnizorilor sa isi reduca dimensiunile ambalajelor si incurajand clientii sa cumpere becuri economice. Acest lucru a ajutat compania sa isi redreseze imaginea, afectata in urma unor scandaluri legate de tratamentele neortodoxe fata de angajati si de amenintarea pe care marile supermarketuri o reprezinta pentru micile afaceri de retail locale.
 

spot_img

Ultimele știri