Lucrarile privind realizarea unor puturi menite sa capteze biogazul din gunoiul menajer de la rampa de gunoi a municipiului Focsani au demarat, vineri. Lucrarile care sunt finantate de guvernul danez in proportie de 40% ar fi trebuit sa inceapa inca din vara lui 2007, dar au stagnat intrucat nu s-a gasit o companie care sa deruleze aceasta investitie.
In cele din urma a fost selectata o companie din Polonia – AAEN – care a inceput sa amenajeze santierul. "Pana in septembrie vor fi forate cinci puturi, dupa care se va verifica daca gazele extrase corespund parametrilor. In caz afirmativ, vor mai fora alte sapte puturi. Acestea vor functiona aproximativ 12 ani. Gazele extrase, care vor corespunde normelor Uniunii Europene, vor trece printr-o statie de purificare, apoi vor ajunge la ENET (compania care produce energie termica- n.r.) Este o cantitate mica, insa important este ca se reduce cantitatea de noxe care ajunge in atmosfera", a precizat primarul Decebal Bacinschi.
El a adaugat ca rampa de gunoi de la Golesti va trebui inchisa la sfarsitul anului viitor. "Rampa de gunoi va intra in conservare. Va trebui sa gasim si sa amenajam un alt spatiu in care sa depozitam gunoaiele menajere", a precizat Bacinschi.
Proiectul privind captarea biogazelor de la rampa de gunoi a fost initiat in 2004, iar in 2006 reprezentanti ai Agentiei de Mediu din Danemarca au venit la Focsani pentru a stabili detaliile tehnice legate de realizarea acestui proiect.
Valoarea estimativa a proiectului se ridica la aproximativ 600.000 euro. Fondurile pentru realizarea acestei investitii vor fi asigurate in proportie de 40% de guvernul din Copenhaga prin Agentia de Mediu din Danemarca, 10% de Primaria Focsani si 50% de CUP, compania de utilitati publice a municipiului Focsani care gestioneaza deseurile orasului.
In paralel, CUP implementeaza si un program regional de gestionare a deseurilor, care urmareste realizarea unei gropi de gunoi ecologice la Haret, unde ar urma sa fie transportate toate deseurile din judet, dupa ce, in prealabil, au fost sortate.