Victoria’s Secret: Cataloagele companiei nu mai dauneaza padurilor si habitatului cerbilor

In toiul sezonului de cumparaturi pentru sarbatori, marile branduri anunta ca imbratiseaza cauza ecologica si ca vor folosi hartie pentru cataloage doar din surse prietenoase cu mediul, informeaza Environmental Leader.

La sfarsitul lunii noiembrie, Williams-Sonoma a anuntat ca 90% din hartia folosita pentru cele sapte cataloage ale sale va proveni sdin surse certificate de Forest Stewardship Council.

Saptamana trecut, Limited Brands (compania mama a Victoria’s Secret, Express, Bath&Body Works si The Limited) a semnat un acord de protejare a padurilor prin care se angajeaza sa nu mai lucreze cu furnizorii care se aprovizioneaza cu materie prima din Rocky Mountain Foothills si nici cu furnizorii care asigura hartia din habitatul cerbilor din Canada, daca aceste surse nu sunt certificate de Forest Stewardship Council.

Numai brandul Victoria’s Secret trimite zilnic peste 1 milion de cataloage.

Este neclar, insa, ce vor insemna aceste strategii pentru consumatori. In august, 64% din respondentii unui studiu realizat de Landor Associates nu au putu numi un brand verde.

Se pare, insa, ca strategia organizatiei ForestEthics de a face curatenie in industria cataloagelor da rezultate. Campania impotriva Victoria’s Secret a fost lansata acum doi ani.

Lista „celor cuminiti si celor obraznici” a organizatiei de Craciunul trecut a identificat doar trei companii in tabara celor verzi: Dell, Williams-Sonoma si Norm Thompson Outfitters. In acelasi timp, 15 companii au fost aratate cu degetul. Printre acestea: Sears, J.Crew si Eddie Bauer. Lista organizatiei spunea: „J.Crew pur si simplu nu da doi bani. Cataloagele lor vin direct din paduri in pericol, ruinand casele ceribilor, ursilor si chiar a oamenilor. Nimic nu conteaza in afara de carbon pentru J.Crew”.

Pe masura ce acest gen de mesaj verde se propaga si alte companii din domeniul cataloagelor vor urma exemplul Victoria’s Secret. Anuntul companiei de lenjerie „a creat un precedent care poate fi periculos pentru industrie”, a declarat Ilan Vertinsky, directorul departamentului a analiza strategica si economica a padurilor din cadrul University of British Columbia. „Nu e nevoie de un grup mare sau de un grup puternic pentru a crea perturbare in mintea cumparatorului pentru ca acesta sa aiba stimulentul pentru schimbare”, a explicat acesta.

Foto: environmentalleader.com

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri