In premiera la editia de anul acesta a competitiei Velux 5 Oceans, ce va avea startul in 17 octombrie, va fi utilizata ECO 60, o clasa revolutionara de yachturi cu impact limitat asupra mediului inconjurator si mult mai accesibila ca pret.
Clasa Eco 60 isi propune sa recicleze yachturile din clasa Open 60, constructorii reusind sa creeze o ambarcatiune cu un consum redus de combustibil ce foloseste si energii alternative – solara si eoliana.
Inconjurul lumii intr-o ambarcatiune cu vele manevrata de un singur om a fost pana de curand un proiect foarte costisitor, la care putini navigatori puteau visa.
Ambarcatiunile din clasa Eco 60 au fost concepute dupa un concept inovativ, cu performante tehnice revolutionare, in scopul de a atrage si navigatori cu buget limitat.
“Fiind sponsori ai cursei, avem ocazia sa comunicam faptul ca oferim produse durabile si ca suntem dedicati initiativelor globale in domeniul sustenabilitatii”, a declarat Hans Wreifält, CEO VELUX Romania.
Presedintele cursei Velux 5 Oceans, Sir Robin Knox – Johnston, a fost cel care a testat la editia precedenta prototipul ECO 60, cu care a dus la bun sfarsit cursa. El este primul om care a navigat singur in jurul lumii fara oprire.
Noua luni pe mare
Velux 5 Oceans este cea mai renumita competitie individuala de yachting, avand loc o data la patru ani din 1982. Este cea mai lunga si solicitanta cursa si este compusa din cinci sprinturi oceanice intr-un maraton de navigatie in jurul lumii.
Anul aceste, startul si finisul cursei se vor da din La Rochelle (Franta), data de start fiind 17 octombrie. Cursa cuprinde 5 sprinturi oceanice: La Rochelle (Franta) – Cape Town (Africa de Sud) – Wellington (Noua Zeelanda) – Salvador (Brazilia) – Charleston (SUA) – La Rochelle (Franta).
Sapte concurenti de pe trei continente au decis sa participe la editia 2010-2011 si vor naviga 30.000 de mile nautice pe parcursul a noua luni. Dupa aproape 30 de ani de la prima editie si pana in momentul de fata, doar 73 de concurenti din toata lumea au reusit sa duca la bun sfarsit cursa.
Sorina Covrig
Foto: VELUX