Tramvaiul cu podea foarte joasa (Ultra Low Floor-ULF) produs de Siemens va rula si pe liniile urbane din Oradea. El este prietenos cu mediul si raspunde oricaror cerinte de confort ale pasagerilor, dintre care: aer conditionat, treceri la nivel prin compartimentul pasagerilor, sisteme de informatii si facilitati pentru persoanele cu dizabilitati.
Pe langa faptul ca noul tramvai elimina practic poluarea fonica la rulare, ULF face, la propriu, economie de energie electrica. Motoarele electrice, aranjate vertical, angreneaza fiecare roata separat si sunt capabile sa recupereze energia rezultata in urma franarii.
"Contractul de achizitie incheiat cu Siemens Romania, in valoare de 27 de milioane de euro, prevede furnizarea a 10 tramvaie de ultima generatie, din care primele sase vor fi livrate pana la sfarsitul acestui an. Tramvaiul lansat la Oradea este acelasi model ca si cel aflat in ex ploatarea regiei de transport local din capitala Austriei, Viena", spune Mihai Dan Groza, primarul municipiului Oradea.
Lung de 24 de metri, tramvaiul ULF are cinci usi, 45 de locuri pe scaun, o capacitate totala de 195 de pasageri, incalzire si aer conditionat.
"Primul tramvai care a fost dat in exploatare in Oradea acum 100 de ani a fost tot un tramvai Siemens si suntem mandri ca acum am reusit sa aducem celebrul tramvai vienez in Oradea. Contractul semnat in acest an exprima interesul pentru confortul pasagerilor, pentru accesul facil al persoanelor in varsta si al persoanelor cu carucioare pentru copii, precum si angajamentul ambelor parti pentru protectia mediului", a declarat Adrian Baicusi, director general Siemens Romania.