Traficul bucurestean a aruncat capitala Romaniei pe primul loc in topul celor mai poluate orase din Uniunea Europeana, conform declaratiei lui Adrian Catrina, directorul executiv al Agentiei pentru Protectia Mediului Bucuresti.
Circa 70% din monoxidul de carbon, oxidul de sulf, plumbul si noxele din aerul bucurestean pica in responsabilitatea traficului rutier. Restul topului este completat de emisiile produse de centrale electrotermice, industrie, santiere de constructii si instalatii private de incalzire a locuintelor.
Orase foarte poluate precum Sofia, Atena sau Roma au fost depasite de capitala noastra in topul european al poluarii atmosferice.
Nivelul maxim admis de poluare cu noxe si praf este frecvent depasit in Bucuresti. Exista insa si cazuri in care nive lurile masurate impun masuri urgente pentru ca pragul de alerta este depasit chiar cu 100% fata de nivelul maxim admis.
Pe 11 martie 2008, intre orele 21.00 si 23.00, statia de monitorizare din Drumul Taberei a indicat o cantitate medie de peste 400 de picograme de dioxid de azot pe metrul cub de aer, cu un varf de 501, unde valoarea maxima admisa prin lege este de 200, iar pragul de alerta este de 400.
Catrina a precizat ca situatia din Drumul Taberei a fost favorizata si de conditiile meteo din acea zi, inversiune termica si calm atmosferic. Agentia pentru Protectia Mediului Bucuresti a dema rat un program prin care, in parteneriat cu autoritatile locale din Capitala, dar si cu sprijin guvernamental, va lua masuri de scadere a nivelului de poluare. Agentia propune o suma de masuri privind im bunatatirea conditiilor de trafic, dar vizeaza si combaterea altor surse de poluare.