Companii precum Wal-Mart Stores Inc. sau Nike au descoperit ca investitiile verzi in operatiunile lor sunt mai mult decat prietenoase cu mediul, crescandu-le simtitor profiturile, au declarat reprezentantii unei organizatii de mediu, informeaza Reuters.
Noul val de investitii de mediu inseamna mai mult decat economie de energie, cumpararea de consumabile de birou din materiale reciclate si printarea fata-verso, sustin cei din grupul Environmental Defense Fund, intr-un nou raport.
Sistemele de energie solara se dezvolta extrem de rapid folosindu-se de instrumentele clasice ale industriei energetice, denumite "intelegeri de achizitie a electricitatii". Acestea ajuta la finantarea instalatiei de producere a energiei curate prin contractarea anticipata pe cativa ani a serviciului de distributie a electricitatii.
Companii precum Microsoft Corp, Macy’s Inc, Traget Corp si Whole Foods Market Inc au semnat astfel de acorduri cu dezvoltatorii de sisteme solare pentru stabilirea pe o perioada de 15-20 un pret fix pentru electricitate, micsorand astfel amprenta de carbon in timp ce factura la electricitate este previzibila si de cele mai multe ori sub pretul mediu al furnizorului obisnuit.
In timp ce astfel de contracte se bazeaza pe subventii de la stat pentru a le face cat mai atractive, alte strategii, precum reducerea deseurilor, devin tot mai obisnuite.
De exemplu, cei mai noi pantofi sport de la Nike, Air Jordan XX3, au fost creati pentru a fi asamblati precum un mozaic, reducand nevoia de adezivi toxici si folosesc poliester reciclat de la sticle si resturi din interiorul fabricii.
Jonhnson & Jonhson s-a focusat pe implementarea eficientei energetice pentru operatiunile sale si a creat ” dezvoltarea celor mai bune parctici „, un sistem care cauta inovatii prin care investitia este recuperata in cinci ani.
Manevra a dat rezultate pentru companie, sustin reprezentantii in raport. Firma si-a redus emisiile de gaze cu efect de sera cu 34.500 tone metrice in 2006 si a economisit 30 de milioane de dolari.