Consumatorii cauta ajutor din partea companiilor, si nu a guvernului, pentru rezolvarea problemelor precum poluarea, schimbarile climatice si crizele de apa si hrana, a aratat Presedintele consiliului de administrare Coca-Cola, Neville Isdell, in cadrul unui seminar din Tokyo. Acesta sustine ca promovarea sustenabilitatii este acum cruciala pentru profitabilitatea companiilor, informeaza GreenBiz.
Jason Gissing, co-fondator si presedinte al supermarketului on-line Ocado a avut o alta opinie, spunand ca guvernele trebuie sa creeze cadrul legislativ de mediu cu care sa lucreze companiile. Cadru trebuie sa evidentieze problemele importante asupra carora sa se concentreze acestea.
Cu toate ca au existat opinii diferite, toti liderii companiilor au fost de acord ca mediul de afaceri se schimba, iar sustenabilitatea devine un aspect de top in majoritatea companiilor.
Isdell a mai subliniat ca firmele trebuie sa fie interesate de sustenabilitatea comunitatilor in care opereaza si pentru a ramane profitabile trebuie sa abordeze si sa extinda eforturile pentru sustenabilitate. Cu toate acestea, companiile trebuie sa aleaga proiecte strategice si nu personale, a mai adaugat acesta.
„Daca facem proiecte numai pentru ca sunt dragute nu are niciun sens.”, a spus Isdell, punctand ca actionarii si consiliile de administrare nu vor sustine eforturi pentru sustenabilitate care sunt irelevante pentru operatiunile companiei.
De exemplu, Coca-Cola, companie care consuma mari cantitati de apa in productie, are programe pentru acces la apa potabila in zonele in care opereaza prin reducerea consumului popriu de apa, reciclarea apei uzate in productie si utilizarea apei de ploaie.
Pe de alta parte, Gissing a aratat ca responsabilitatea revine guvernului pentru rezolvarea problemelor sociale si pentru ofeririea companiilor un punct de plecare si probleme pe care sa se axeze. Desi a spus ca dezbaterile prezente despre utilizarea pungilor din plastic sunt bune pentru ca trateaza problema impactului individual, discutiile pe teme ca pungile din plastic distrag atentia de la problemele importante, precum electricitatea si energia nucleara.
Dar Gissing si Isdell au cazut din nou de acord in ceea ce priveste motivele pentru initiativele sustenabile.
„In mod cert alinierea politicilor economice, de business si de mediu, ar reprezenta o oportunitate pentru companii de a profita de pe urma lucrurilor verzi, care sunt mai responsabile si sa transmita aceste beneficii clientilor”, a spus Gissing.