Simbolul Craciunului

Panze refolosite, tinte vechi, resturi de plastice, bucati de dantela si metale reciclabile. Sunt materialele cu care au lucrat designerii romani pentru a realiza in scopuri umanitare 18 braduti alternativi de Craciun. Scrie Loredana Pana.

Brazii speciali creati cu ocazia Festivalului Brazilor de Craciun vor fi scosi la licitatie, iar banii stransi vor fi donati copiilor din Romania care au nevoie de ajutor.

Designerul Mihaela Glavan impreuna cu Hatice Soysev Kolat, directorul general Kanal D, au realizat unul dintre cei 18 brazi.

Hatice a marturisit ca nu a impodobit niciodata in casa sa un brad natural, dar ca intotdeauna a avut unul simbolic.

„Un brad adevarat inseamna viata, sanatate, aer, energie si multa inspiratie, de aceea va invit pe toti sa renuntati la a taia un brad si sa incercati sa creati un simbol apeland la imaginatia si sensibilitatea voastra“, sustine Hatice.

Un bradut simbolic este si cel pe care directorul l-a impodobit impreuna cu designerul Mihaela Glavan.

„Am folosit aceleasi materiale din care fac si creatiile mele. Baza bradului este un material pe care l-as fi aruncat in mod normal. Panza care il imbraca este o plasa pe care o folosesc frecvent, iar plasticul este un rest. Am folosit materiale reciclate si mi-a iesit ceva frumos. Oamenii ar trebui sa ia exemplul si sa se gandeasca de doua ori inainte sa arunce ceva. Fiind brad de Craciun, i se permite sa arate in orice fel, prin definitie este
deosebit“, a declarat Mihaela Glavan.

Creatia realizata de Kinga Varga si Carla Szabo a fost intitulata „Bradutul inaripat“.

„Am ales sa facem bradul din niste umbrele vechi datorita asemanarii lor cu profilul unui brad de Craciun. Ne place sa ne jucam cu lucrurile care ne inconjoara si sa recream realitatea in forme caracteristice imaginarului nostru“, au declarat designerii.
 
Irina Marinescu marturiseste ca nu a folosit niciodata pentru acest festival un brad natural si ca nici nu o va face pe viitor.

„Ideea acestui festival este ca noi sa reinterpretam intr-o maniera personala simbolul bradului de Craciun. In primul rand din cauza faptului ca acesti braduti trebuie sa fie o forma de exprimare artistica a fiecaruia dintre noi, odata ce sunt vanduti ca atare si, in al doilea rand, ar trebui sa fie cat mai putin perisabili pentru ca persoanele care liciteaza pentru ei sa se poata bucura de prezenta lor pentru cat mai multa vreme“, a spus Irina Marinescu.
 

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri