Romanii prefera marcile autohtone

Cetatenii Romaniei au cea mai mare incredere in marcile autohtone, releva ultima editie a topului Trusted Brands, intocmit de revista Reader’s Digest.

Trusted Brands 2012 arata ca romanii sunt in generali fideli produselor pe care le folosesc de ani de zile, in ciuda concurentei firmelor nou intrate pe piata si a schimbarilor de ierarhie din alte tari.

“Dupa sapte ani in care am sondat increderea romanilor in marcile autohtone si internationale, ma bucura sa pot vorbi deja de castigatori traditionali ai studiului Trusted Brands. Romanii au dovedit ca, odata ce un brand reuseste sa le castige increderea, acesta poate miza deplin pe fidelitatea lor. Un alt aspect pe care ni l-au aratat consumatorii romani este ca, mai mult decat in celelalte tari europene, un rol important in alegerea lor il joaca si publicitatea”, considera Florin Petrescu, country manager Reader’s Digest Romania.

Printre marcile deja aflate in top, care au inregistrat si cresteri semnificative de popularitate in ultimii ani, se numara Untdelemn de la Bunica (lider al increderii in ultimii sapte ani, produs de Cargill), Vel Pitar, Petrom (pentru al cincilea an consecutiv), Borsec, Danone, Nivea, Medlife si Paralela 45.

"In spatele unui brand de succes sta o companie puternica", explica Irina Oprea, brand manager in cadrul Cargill Oils.

Alte marci care au reusit sa ramana pe prima pozitie in topul increderii mai multi ani la rand sunt Philips la categoria Electrocasnice, Nestle la Cereale pentru mic-dejun, Visa la Card de credit, Nokia la Telefoane mobile, Orange la Operatori telefonie mobila, precum si Sony la categoria Camere foto.

Un campion roman este si produsul Algocalmin, castigator, in topul Reader’s Digest, la categoria Analgezice, pentru al saptelea an consecutiv. Algocalmin este fabricat in prezent de compania Zentiva, din grupul Sanofi.

O evolutie constant pozitiva are si liderul categoriei Automobile, Dacia. Increderea in aceasta marca a crescut de la 16,5 la suta in 2010, la 21 la suta in 2012.

Castigatoare pentru al treilea an consecutiv, marca romaneasca a inregistrat o crestere constanta in acest clasament inca din anul 2010, cand a preluat conducerea in categoria „Auto”. Dacia a reusit sa devanseze in 2012 marci precum Volkswagen si Mercedes.

Dacia Lodgy va putea fi testata de clientii romani in mai putin de o luna

„Acum zece ani, aceasta performanța ni s-ar fi parut greu de conceput. Suntem mandri sa vedem cat de mult a evoluat brandul Dacia, iar acest premiu este un angajament ca ne vom ține in continuare promisiunile fața de clienții nostri. Speram sa le castigam si mai mult increderea cu ajutorul noului nostru model, Dacia Lodgy, pe care il vor putea testa in Romania in mai puțin de o luna”, a declarat Mihai Bordeanu, directorul de marketing Dacia Romania, in cadrul galei Trusted Brands de la Bucuresti.

In topul Reader’s Digest, singura schimbare de lider a aparut la categoria Companii de asigurari: Astra Asigurari a reusit, in 2012, sa detroneze Asirom la nivel de perceptie si incredere.

Compania Reader’s Digest a fost infiintata in 1922, in SUA, si functioneaza in peste 60 de tari. Publicatia Reader’s Digest a devenit cea mai citita revista din lume, numarand peste 70 milioane de cititori. In Romania, publicatia s-a lansat in noiembrie 2005.

Mihai Diac

Citeste si:

Romania naturala, partial bio

Dacia nu va avea propulsie electrica

Riscurile picnicului in spatii neamenajate

Genzyme – premiata pentru design ecologic

Marile companii isi modifica procedurile
 

spot_img

Ultimele știri