Ministrul Economiei si Finantelor a anuntat astazi ca Guvernul Romaniei este dispus sa colaboreze cu reprezentantii Comisiei Europene pentru a evita un proces la Curtea Europeana si pentru a solutiona situatia taxei de inmatriculare. „Referitor la regimul masinilor second-hand introduse in Romania dupa data de 1 ianuarie 2007, ne reafirmam opinia ca aceasta masura are efecte benefice asupra mediului inconjurator. Consideram in continuare ca, data fiind specificitatea pietei romanesti si politicile de mediu promovate chiar la nivel european, masura instituita se constituie intr-un instrument de protectie a mediului. Aceasta masura este folosita de un numar mare de state membre, valoarea taxei fiind mult mai ridicata decat propunerea noastra. In acelasi timp, as vrea sa mentionez ca, la nivelul Uniunii se discuta chiar despre o modalitate unica de impozitare pentru masinile care nu corespund cerintelor europene de mediu”, a declarat Varojan Vosganian.
Acesta a mai precizat ca in vederea armonizarii cu pozitia Comisiei Europene, Romania va relua, de saptamana viitoare, discutiile tehnice legate de modalitatea de aplicare care trebuie sa fie concordanta atat cu obiectivul tarii de protectie a mediului, cat si cu reglementarile comisiei in materie de taxare si impozitare: „Pot sa afirm ca proiectul de modificare va fi asumat de Guvern sub forma de OUG si va cuprinde o serie de mentiuni de ordin tehnic. Ma refer aici la o mai buna corespondenta intre nivelul taxei si valoarea de piata a masinii, la redefinirea termenului de masina noua si la introducerea unor proceduri de contestare pentru persoanele care se simt nedreptatite.”
TARICEANU SUSTINE IN CONTINUARE TAXA AUTO
Taxa auto de prima inmatriculare nu va fi eliminata, urmand sa fie modificate doar anumite aspecte tehnice, in conformitate cu exigentele Comisiei Europene, a declarat, marti, primul-ministru Calin Popescu-Tariceanu. Acesta a subliniat ca aceste schimbari vizeaza doar corelarea valorii in vama a automobilului cu valoarea lui reziduala, iar taxa ramane un instrument important de reducere a poluarii, informeaza Antena3.
"Nu se pune problema reducerii sau eliminarii, ceea ce se pune problema este ca, pe baza observatiilor facute de Comisie, suntem intr-un proces de discutii si probabil ca anumite aspecte vor fi modificate. Aceste aspecte sunt de ordin pur tehnic si se refera la valoarea in vama a vehiculelor, la care nu se poate aplica o taxa mai mare decat valoarea lor reziduala. Taxa ramane in vigoare si este destinata protectiei mediului si cand spun mediul inteleg nu doar natura, ci si oamenii", a declarat Tariceanu.
El a aratat ca, daca anumite prevederi sunt considerate de Comisia Europeana neconforme cu legislatia europeana, ministrul Varujan Vosganian are mandat sa discute la Bruxelles si ulterior Guvernul va veni cu propuneri care sa elimine aceste "asa-zise neconcordante".
PD CERE ANULAREA TAXEI AUTO SI RETURNAREA BANILOR CATRE CETATENI
Democratii s-au razgandit in ceea ce priveste taxa de prima inmatriculare. Desi faceau parte din guvern cand aceasta taxa a fost aprobata, presedintele PD, Emil Boc, a anuntat ca marti democratii vor depune un proiect legislativ in care vor cere anularea taxei auto si returnarea sumelor platite in acest an de cetateni. Taxa de prima inmatriculare este o taxa de lux, disproportionala cu veniturile romanilor, a spus Emil Boc.
"Cetatenii nu isi pot permite sa plateasca atatia bani. Taxa auto nu este decat o masura fiscala si nu una pentru protejarea mediului. Sunt tari in Uniunea Europeana care nu au introdus aceasta taxa", sustine liderul PD.
Pozitia PD in privinta taxei de prima inmatriculare nu este noua. Inca din ianuarie democratii au cerut suspendarea taxei si gasirea unor solutii pentru a nu se mai incalca legislatia europeana.
Proiectul de lege privind taxa de prima inmatriculare a fost contrasemnat de Radu Berceanu si de Vasile Blaga. Legea a fost aprobata de Parlament.
Foto: antena3.ro