Revolutia alimentelor cu continut aromat, dar secret

Aromele folosite de companiile din industria alimentara s-au diversificat atat de mult incat aproape intreg spectrul poate fi recreat artificial. In acelasi timp, tehnologia folosita in productia lor este clasificata drept secret profesional, scrie Wall Street Journal.

"Consumatorii se asteapta la mai mult de la o aroma. E ca si cand ai trece de la televiziunea traditionala la HD", sustine Stephen Kalil, director de cercetare la Frito-Lay’s Culinary Innovation Center.

Pe masura ce competitia dintre marile branduri din industria alimentara creste, guma devine mai mentolata, chipsurile mai condimentate, iar bauturile mai bogate in arome de fructe. In SUA, producatorul de guma de mestecat Wrigley foloseste tehnologie pe baza de cristale pentru ca aromele sa dureze mai mult, iar pe piata sunt disponibile in medie 40 de tipuri de condimente.

Dupa lansarea variantelor Juicy Fruit si Wrigley’s Spearmint in 1893, Wrigley a asteptat 20 de ani pentru a introduce o noua aroma in gama sa de produse. Acum, compania lanseaza cateva arome noi in fiecare an.

Aromele naturale raman in urma

Traditionalistii atrag atentia ca dorinta de arome tot mai intense ne-ar putea desensibiliza la aromele naturale. "Cu cat gusti mai mult un lucru, cu atat ai mai multa nevoie sa il gusti", explica Mitchell Davis, vicepresedinte al fundatiei James Beard, ce militeaza pentru conservarea mostenirii culinare americane.

Explozia aromelor este o transformare majora pentru bucataria americana si face parte dintr-un proces care a inceput cu aparitia alimentelor procesate in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial.

Condimentele asiatice si din zona Caraibelor sunt cele mai recente descoperiri si se preconizeaza ca cele indiene vor acapara piata in urmatorii cinci ani.

Foto: Boston News

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri