Material realizat de Oana Neneciu si Loredana Pana
Marile companii, mai mult poate decat noi, au datoria de a promova un comportament responsabil fata de mediu, atat prin masurile implementate in cadrul cladirilor de birouri, cat si prin comportamentul angajatilor lor. De la aceasta observatie a plecat demersul „Green Report“, de a intocmi un top
al celor mai verzi birouri. Trebuie sa admitem ca am descoperit pe parcursul mai multor editii ale revistei programe interne de mediu ale unor companii, deci am avut un punct de plecare. Cu toate acestea, am fost placut surprinsi de raspunsurile prompte si interesante pe care le-am primit de la companiile care se regasesc in top. Cele 17 masuri identificate de noi cuprind atat lucruri simple, cum este reciclarea sau folosirea hartiei reciclate, cat si masuri mai greu de implementat, ca programe de voluntariat pentru angajati sau asigurarea unui sistem de transport sustenabil. Cu masuri mari sau mici, toate cele zece companii sunt castigatoare pentru ca se gandesc la mediu si la amprenta pe care o lasa orasului.
1. Xerox
Compania Xerox se afla pe primul loc in topul celor mai prietenoase birouri, cu impact minimizat asupra mediului. Pe langa colectarea si reciclarea deseurilor, instalarea de becuri economice si campanii de constientizare a angajatilor, Xerox s-a detasat de „concurenta“ pentru masuri ca implementarea de sisteme de incalzire prietenoasa cu mediulm, ecodesign interior si izolare termica a cladirii. Compania a acumulat, in urma completarii chestionarului „Green Report“, 415 puncte.
2. OTP Bank
OTP Bank a acumulat 380 de puncte si se afla pe pozitia a doua in topul nostru. In sediile OTP s-au implementat sisteme de colectare
selectiva si reciclare, sisteme de incalzire prietenoase cu mediul si exista pentru angajati un program de car-pooling. Compania si-a propus
sa functioneze dupa principii „verzi“ inca din 2004, anul de infiintare, se precizeaza in motivatia OTP Bank.
3. ORANGE
Orange, datorita masurilor pe care le-a luat pentru reciclarea mai multor tipuri de deseuri, pentru ca pune la dispozitia angajatilor
shuttle-uri, dar si pentru programul car-pooling se afla pe pozitia a treia. Angajatii companiei folosesc intr-o mare masura hartia reciclata, iar echipa de marketing a creat chiar un ambalaj pentru cartelele Pre-Pay din carton reciclat. Orange a acumulat 375 de puncte in urma completarii chestionarului.
4. LAFARGE
„Sediul nostru, Safe&Green“ este programul de inverzire a birourilor companiei Lafarge, locul al patrulea in topul nostru. Programul a fost demarat la inceputul anului 2008 si promoveaza printre angajatii companiei activitatile si modelele de consum ecologice. Angajatii iau parte la programe de voluntariat, utilizeaza hartie reciclata si colecteaza selectiv deseurile. Lafarge are 300 de puncte.
5. COSMOTE
Cosmote a lansat in 2008 programul „Green Office“, prin care compania si-a propus tinte clare de reciclare, reutilizare a materialelor si de reducere a consumului de apa si de energie electrica. Compania a strans 280 de puncte pentru masuri ca instalarea de becuri economice in birouri, imprimarea documentelor fata-verso si programe de voluntariat pentru angajati.
6. OGILVY
Agentia de publicitate Ogilvy a acumulat 270 de puncte si se afla pe pozitia a sasea in topul nostru. Angajatii companiei colecteaza
selectiv, recicleaza si utilizeaza hartie reciclata. O echipa formata din opt angajati, RAT-Red Agenda Team, a creat „Green Box“, un program de colectare a hartiei, care a fost externalizat si pentru clientii companiei.
7. HP
HP are un punctaj de 260 de puncte si se afla pe locul sapte in topul celor mai verzi birouri. HP a dezvoltat un program, HP Planet Partners Recycling, pentru reciclarea tonerelor de imprimanta, program implementat la nivel global. De asemenea, sediile companiei din Romania beneficiaza de ecodesign interior.
8. Unicredit Tiriac Bank
Unicredit Tiriac Bank a acumulat 255 de puncte si se afla pe pozitia a opta in topul „Green Report“. Specific pentru companie este programul intern RE.RE, adica Responsabilizare, Reciclare si Reutilizare a resurselor, program care se afla in prezent in desfasurare. Prin acest program, compania isi propune sa-i educe pe angajati in spiritul reducerii consumului de apa, energie si hartie.
9. ODYSSEY
O agentie de creativi se afla pe pozitia a noua a topului nostru, cu un total de 230 de puncte. Odyssey a ales o cale inedita de a-si responsabiliza angajatii, dar si oamenii din jur prin crearea platformei Reciclatorii by Odyssey. In cadrul acestei platforme a fost lansat un spot animat, se recicleaza
hartie si se utilizeaza exclusiv hartie reciclata in cadrul companiei, dar s-au desfasurat si campanii de constientizare a bucurestenilor.
10. RBS
A treia banca din topul nostru este RBS, care a acumulat 180 de puncte. Pe langa masurile de reciclare, utilizarea becurilor economice, colectare selectiva a deseurilor si campanii de constientizare a angajatilor, compania a implementat un sistem de videoconferinte si a inlocuit
vesela din plastic cu farfurii din portelan si tacamurile din plastic cu cele din metal. De asemenea, banca va lansa in perioada urmatoare campania de constientizare „Be green at the office“.