Revista verde, la un an

Editorial de Raul Cazan

La un an de la infiintare, "Green Report" a creat vlastarul unei agende de mediu pentru zona de afaceri si presa romaneasca. Trebuie sa remarcam totusi ca, pana in urma cu doi ani, la noi alegerea de a fi preocupat cu problemele mediului inconjurator era perceputa ca o futilitate absoluta ori cel mult ca o razgaiala cu iz occidental. Jurnalismul de mediu era o aiureala demna doar de amintit la un seminar despre ziaristica exotica. Pana si aparitia discursiva a cuvantului "verde" ii trimitea pe bine-ganditori la…miscarea legionara.

Media din tarile occidentale sunt zguduite de noi teorii si carti ce ataca relatiile dintre om si natura inca de la aparitia "Primaverii tacute" a lui Rachel Carson. La inceputul anilor 2000, cearta dintre un politolog de talia lui Giovanni Sartori si ecologistul sceptic Bjorn Lomborg facea deliciul presei europene si americane. Mai apoi, de partea sceptica, Michael Crichton scrie cel mai mare bestseller cu o intriga "a emisiilor de carbon", iar de partea alarmistilor, Al Gore castiga cele mai mari premii din lume cu o opera mica.

Intre timp, piata de miliarde de euro a cotelor de carbon a cuprins si Romania, iar interesul companiilor pentru natura si pentru relatiile omului cu mediul pe care il modifica a crescut cu o viteza de-a dreptul "europeana". Multe cotidiene au pagini "verzi" si pare neverosimil. Chiar daca, azi, economia si modul nostru de viata nu par sa imbratiseze o abordare favorabila mediului, o multime de programe de asa-zisa responsabilitate sociala a companiilor poluatoare umplu paginile publicatiilor si gurile de aur ale purtatorilor de cuvant ori ale sefilor de relatii publice. In ciuda impactului minuscul pe care il au, programele amintite mai sus schimba macar perspectiva.

Protectia mediului a devenit o treaba serioasa. "GreenReport" saluta aceste initiative si le recunoaste rolul educativ. In acelasi timp, revista va functiona ca o interfata intre oameni de stiinta si sectorul business. Va cauta sustinatori ai cauzelor ecologiste in toate mediile si ii va duce in fata cititorilor, ca si pana acum, pe toti cei care vor sa schimbe modul de viata, privata sau economica, bazat pe consumul nebunesc al resurselor.

Dupa un an de existenta stim ca nu trebuie sa ne concentram doar pe breaking story, ci pe termenii relativi cadrului informatiilor privind gestionarea riscului si, in special, pe inteligenta colaboratorilor nostri. Lor, le multumim.

Articolul precedent
Articolul următor
spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri