Reducerea emisiilor produse de traficul aerian afecteaza exporturile africane de alimente

Reprezentantul Ghanei in Marea Britanie avertizeaza ca interzicerea transporturilor de alimente proaspete din Africa sub pretextul combaterii incalzirii globale poate duce la distrugerea comunitatilor dependente de comert, informeaza Reuters.

Situatia "food miles", numita asa ca urmare a distantei pe care alimentele le parcurg de la producator la consumator, se afla in centrul dezbaterilor dupa ce ecologistii au inceput o campanie de constientizare si reducere a emisiilor produse de stilul de viata.

"Bineinteles ca intelegem ca prietenii nostri de aici sunt nerabdatori sa aduca o schimbare. Dar calculele nu ies", a declarat oficialul ganez, Annan Cato, mentionand ca mai putin de 0,1% din emisiile de carbon ale Marii Britanii sunt cauzate de zborurile cu alimente.

"Cu ce costuri pentru justitia globala inchidem usa dezvoltarii economice pentru fermieri din Africa prin refuzul de a le cumpara produsele?", a adaugat reprezentantul Ghanei.

Ecologistii propun producerea unei cantitati cat mai mari de alimente la nivel local pentru a pune capat zborurilor internationale de fructe si legume. Economistii arata insa ca cele mai multe produse provin din zone sarace ale Africii.

"Exista multe alte mijloace prin care cumparatorii britanici isi pot reduce consumul de carbon fara sa inrautateasca viata a mii de familii africane sarace", a mai spus Annan Cato.

Cercetatorii avertizeaza ca temperatura medie globala va creste cu 1,8 pana la 4 grade Celsius pe parcursul acestui secol din cauza emisiilor de carbon provocate de arderea combustibililor fosili. Incalzirea globala va duce la inundatii, foamete si conditii meteo extreme. Africa va fi cel mai grav afectata de aceste fenomene in ciuda faptului ca emisiile de carbon pe cap de locuitor sunt printre cele mai mici din lume.

"Reducerea emisiilor de carbon trebuie sa fie facuta intr-un mod rational si just. Limitarile pe seama celor mai saraci din lume nu este doar incorecta, dar este o baza proasta pentru atingerea unui consens global necesar unei intelegeri la nivel international privind schimbarile climatice", a adaugat Cato.

Ministrii de Mediu din tarile ONU se intalnesc luna viitoare la Bali, Indonezia, pentru a incepe negocierile privind succesorul Protocolului de la Kyoto. Europa face presiuni ca o intelegere sa fie formulata pana la sfarsitul lui 2009, o data foarte ambitioasa tinand cont de durata negocierii si ratificarii Protocolului de la Kyoto.
"Este absolut necesar ca intelegerea post-Kyoto sa permita adaptarea la schimbarile climatice. Nu este o chestiune de dreptate globala dar de supravietuire. Raul a fost provocat de cele mai puternice tari din lume dar cele mai afectate vor fi cele mai sarace state", a declarat Cato.

Foto: wordpress.com

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri