Valoarea totala a contributiilor investite in programe comunitare de Raiffeisen Bank a fost de 8.048.668 lei, avand o evolutie crescatoare semnificativa in 2012, de 38%, potrivit datelor publicate de institutia bancara in raportul anul de CSR.
Contributia bancii in proiectele din portofoliul de initiative comunitare cuprinde valoarea resurselor financiare, contributiile in natura, timp si costurile de management.
Cred ca organizatiile au responsabilitatea de a impartasi cu publicul informatii despre impactul social si comunitar pe care il au si despre pasii pe care ii parcurg pentru a imbunatati acest impact. In acord cu standardele moderne, aceste raportari trebuie sa fie periodice, sa includa unitati de masura a evolutiei, sa fie transparente si usor de inteles. Acest raport continua si extinde angajamentele noastre de pana acum, urmand atat standardul LBG, cat si standardul GRI, pentru o perspectiva mai amanuntita asupra investitiilor noastre comunitare si a felului in care facem afaceri”, a declarat Steven van Groningen, presedinte si CEO al Raiffeissen Bank, citat in raport.
Conform datelor, contributiile financiare raman in continuare cele mai importante contributii realizate de banca in proiectele comunitare, cu o pondere de 98 procente. Timpul voluntariat si costurile de management reprezinta cumulat 2%, insa valoarea lor in cifre absolute este semnificativa. De exemplu, valoarea timpului voluntariat din timpul orelor de lucru echivaleaza cu peste 11.000 Euro.
In 2012 proiectele strategice au mobilizat din nou cele mai multe resurse (86%) in portofoliul comunitar al bancii. Ponderea proiectelor initiate din motivatii comerciale a crescut la 9 procente, avand in vedere aparitia unui proiect de marketing comunitar – cardul co-brand SMURD.
La randul lor, contributiile caritabile au crescut cu 4 procente fata de anul 2011. Proiectele initiate ca urmare a unor decizii ad-hoc, la solicitarea comunitatii au atras 5% din totalul resurselor.
Aceasta diversificare a tipurilor de motivatii ce stau la baza proiectelor de implicare comunitara e importanta din perspectiva contactului bancii cu stakeholderii sai, intrucat portofoliul de initiative comunitare reprezinta un bun punct de plecare pentru a afla interesele clientilor, partenerilor sau angajatilor fata de comunitatile in care traiesc.
Conform strategiei de responsabilitate corporativa a bancii, cea mai mare parte a resurselor pentru investitii comunitare sunt distribuite spre 5 directii strategice – mediu, arta si cultura, educatia tinerilor, sport si servicii sociale.
In 2012 Raiffeisen Bank a investit in special in doua din aceste directii strategice – mediu si sport. Cauzele sociale se afla pe al doilea loc in functie de contributii, ca urmare a programului de granturi Raiffeisen Comunitati, ce absoarbe initiativele mici din comunitati locale precum si datorita investitiilor in evenimente de atragere de fonduri, unde destinatia finala a sumelor atrase este in majoritate pentru proiecte de asistenta sociala.
Reducerea investitiilor in proiectele de mediu se datoreaza faptului ca proiectul I’Velo, in parteneriat cu asociatia Green Revolution, se apropie de maturitate. Daca primii ani s-au concentrat pe crearea infrastructurii de inchiriere a bicicletelor, promovarii si dezvoltarii parteneriatelor locale, acum acestea se axeaza pe mentenanta centrelor de inchiriere si pe consolidarea comunitatii de biciclisti.
Distributia resurselor in functie de zona geografica arata faptul ca desi Bucuresti este in continuare orasul cel mai puternic sustinut cu investitii comunitare, exista un mare interes pentru o acoperire cat mai buna la nivel national. Investitiile in proiecte cu acoperire nationala au crescut cu de la13% in anul 2011 la 25% in 2012.
Brasov si Iasi reprezinta urmatoarele zone geografice in care banca a investit prin intermediul partenerilor sai comunitari. Alaturi de acestea se regasesc si in acest an Sibiu, Timisoara, Cluj si Constanta.