Protectia mediului creste vanzarile Bosch

Cel mai mare sector de afaceri al Bosch, Tehnologia auto, a inregistrat, pe plan mondial, vanzari de 30,4 miliarde de euro, in crestere cu 8,2% fata de anul precedent.

Aceasta crestere, potrivit reprezentantilor companiei, se datoreaza in mare parte grijii fata de mediu.

„Am constatat, din nou, ca protectia mediului antreneaza o crestere semnificativa pentru Bosch, iar compania noastra isi aduce contributia la protectia mediului”, a declarat Dr. Bernd Bohr, presedintele Grupului Bosch Automotive.

Bosch cheltuieste aproximativ 400 de milioane de euro anual in domeniul electromobilitatii.

Portofoliul companiei in acest domeniu cuprinde 5 modele de sisteme de propulsie electrica auto si 3 variante de invertoare pentru gestionarea energiei electrice si cu acumulatori litiu-ion.

"In ciuda preturilor ridicate ale materiilor prime si investitiilor initiale considerabile in domeniul electromobilitatii, in acest sector a fost obtinut un profit de 2,3 miliarde de euro, la fel ca in anul precedent", sustin reprezentantii Bosch.

Europa de Est, centru de interes pentru investitii

In Europa, cifra de vanzari a companiei Bosch a crescut cu 9,6%, la 30,4 miliarde de euro. Acest lucru se datoreaza in special rezultatelor inregistrate in Germania, unde cifra de vanzari a crescut cu 11 %, la 12 miliarde de euro. In ceea ce priveste investitiile in Romania, acestea se ridica, de exemplu, la 43 de milioane de euro, investiti in fabrica de la Blaj.

“In 2011, Bosch a investit aproximativ 2,1 miliarde de euro in Europa, dintre care 1,2 miliarde de euro in Germania. Europa de Est reprezinta un alt centru de interes pentru activitatile de investitii. Iar in Romania, de exemplu, compania isi extinde uzina din Blaj (…)”, a declarat, pentru Green Report, Eleni Sefel, Corporate Communication and PR Manager Robert Bosch SRL.

O investitie de 43 de milioane de euro va fi facuta de Grupul Bosch in fabrica pe care o detine la Blaj, unde, din 2013, vor fi produse unele componente speciale, destinate industriei auto.

Electrocasnicele cu consum redus aduc bani

Sectorul de afaceri Bunuri de larg consum si echipamente pentru constructii a generat o cifra de vanzari de 13,1 miliarde de euro in 2011, inregistrand o crestere de 4,4%. Profitul operational in acest sector a fost la acelasi nivel cu cel din anul precedent, cu o valoare de 730 milioane de euro.

Bosch s-a bucurat de succes in special datorita electrocasnicelor noi, cu consum redus de energie, si sculelor electrice inovatoare. Divizia de Sisteme de securitate a crescut la nivel global, in special datorita sistemelor de supraveghere video, segment care a inregistrat cele mai rapide cresteri din intreaga industrie.

Tehnologia fotovoltaica, in cadere libera

Pe de alta parte, divizia de Energie solara nu a avut rezultate satisfacatoare. In ciuda unei cresteri de peste 10 procente a volumului de vanzari pentru celule si module, cifrele au scazut dramatic. Cauza este scaderea dramatica a preturilor de pe piata sistemelor fotovoltaice, de pana la 40%, potrivit aceluiasi comunicat.

„In domeniul tehnologiei fotovoltaice, ne straduim sa reducem semnificativ costurile de productie din segmentul celulelor cu cristale. Ne-am propus sa obtinem acest rezultat implementand tehnologii inovatoare si procese de productie optimizate”, a declarat de Franz Fehrenbach, presedintele Consiliului de administratie al  Bosch, in cadrul conferintei de presa anuale ce a avut loc la sediul companiei din apropierea orasului Stuttgart.

40% din profitul Bosch, obtinut din produse eco

In 2011, grupul german Bosch a avut, la nivel mondial, o cifra de afaceri de 51,4 miliarde de euro, ceea ce presupune o crestere cu 8,8%, comparativ cu 2010, potrivit publicatiei "La Tribune". 40% din profitul total de 51,4 miliarde de euro al Bosch este obtinut din comercializarea unor produse ce vizeaza protejarea mediului inconjurator si conservarea resurselor. 45% din bugetul destinat activitatilor de cercetare si dezvoltare, circa 4 miliarde de euro, sunt investiti in produsele care protejeaza mediul inconjurator.

“Tehnologia ecologica dezvoltata de grup a primit mai multe recunoasteri internationale. In 2010, BSH a primit Premiul de Inovatie pentru Clima si Mediu, din partea Ministerului Federal al Mediului si a Confederatiei Germane a Industriei pentru sistemul de uscare inovator cu Zeolit din masinile de spalat vase Bosch. Si acestea nu sunt exceptii. Aproximativ 40% din brevetele de inventii pe care le-am depus la nivel mondial sunt orientate catre protejarea mediului si a resurselor naturale’’, a declarat Mihai Voicila, directorul general al companiei BSH Electrocasnice Romania.

Mihaela Pavnutescu

Citeste si: Bosch vrea sa „inverzeasca” parcul industrial de la Jucu
 Bosch, premiat pentru ecologie
Bosch, investitii de 43 milioane euro
 

spot_img

Ultimele știri