Scaderea dramatica a nivelului apei in Delta Dunarii a scos la suprafata un numar foarte mare de epave in majoritatea zonelor de la gurile fluviului. Pe malul apei, de la Tulcea pana la Sulina, Sf. Gheorghe si Periprava au iesit la suprafata zeci de epave ale unor nave fluviale.
Administratia Fluviala a Dunarii de Jos (AFDJ), care are responsabilitatea intretinerii senalului navigabil, sustine ca o parte din aceste epave sunt vechi, iar unele ar fi fost abandonate de armatori in ultimul an din cauza diminuarii transportului naval la gurile Dunarii. Statisticile arata ca, anul acesta, transportul naval pe Canalul Sulina s-a redus la aproape jumatate comparativ cu anii anteriori. Reprezentantii AFDJ mai sustin ca aceste epave nu ar impiedica navigatia navelor pe Dunarea maritima pentru ca ele nu sunt in senalul navigabil, ci pe maluri.
Autoritatea Navala Tulcea nu are nici o reactie la inmultirea epavelor care, conform aprecierii specialistilor, la ape mici nu incurca navigatia pentru ca au ajuns pe uscat, dar, atunci cand nivelul apei in fluviu va creste, pot crea accidente grave. Nici Administratia Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii (ARBDD) nu a intreprins nimic impotriva armatorilor care si-au abandonat navele fluviale pe malurile canalelor din Delta.
In urma cu cinci ani, conducerea de atunci a ARBDD a identificat peste 100 de epave pe teritoriul rezervatiei si i-a determinat pe armatori sa le evacueze pe cheltuiala lor. Fostul guvernator al ARBDD Virgil Munteanu a declarat ca "a fost foarte greu sa convingem autoritatile din Tulcea sa ne sprijine pentru a-i identifica pe armatorii care urateau peisaj-ul din Delta cu epavele parasite pe traseele turistice. Pana la urma respectivii armatori au fost amendati si au dezmembrat epavele, transformandu-le in fier vechi".