Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile a propus ca numarul masinilor casate prin Programul Rabla 2008 sa fie de 100.000, fata de 16.500 in 2007, masura care, sustin reprezentantii Asociatiei, ar promova achi zitionarea la scara mai mare a masinilor noi si mai putin poluante.
Guvernul a propus, in schimb, ca 30.000 de masini sa fie casate in 2008, cifra care, conform APIA, este prea modesta.
„Cifra propusa de APIA mi se pare mult mai realista si mai aproape de nevoile pietei, iar din punctul de vedere al banilor nu cred ca exista o mare problema. Daca e adevarata cifra despre care se vorbeste, undeva la 200 de milioane de euro stansi din taxa auto in 2007, cred ca sunt bani destui si mai si raman”, ne-a declarat Dan Vardie, membru fondator APIA. „Mie mi se pare normal sa practicam un principiu european sanatos, si anume: am luat bani de la automobilisti, hai sa-i dam inapoi tot pentru acest domeniu vast”.
Ministrul mediului, Attila Korodi, a precizat ca inca se asteapta date de la Fondul de Mediu pentru luarea unei de cizii si a subliniat ca banii proveniti de la taxa auto au si alte destinatii, ca pro iectele de mediu in desfasurare si cele pe care ministerul le pregateste pentru 2008.
„Astept date de la Fondul de Mediu pentru a vedea exact cata parte din ceea ce propune APIA poate fi sustenabila financiar. Trebuie sa luam in considerare ca veniturile care vor fi generate din taxa speciala vor genera proiecte care nu vizeaza doar industria auto, ci si reim paduririle, renaturarile, energiile regenerabile si alte masuri de mediu. Intentia noastra este sa multiplicam finantarile si, totodata, proiectele, nu sa ne limitam la innoirea parcului auto”, a subliniat ministrul.