In America de Nord, cea mai mare parte a politicilor de marketing din sectorul de mediu nu sunt conforme cu realitatea, se arata intr-un raport realizat de TerraChoice Environmental Marketing, informeaza GreenBiz.
Potrivit studiului care a analizat 1.753 strategii de marketing de mediu, promovarea produselor sau actiunilor "verzi" pot induce in eroare consumatorii bine intentionati din cauza unor promisiuni sau garantii referitoare la protectia mediului inconjurator care nu sunt adevarate.
TerraChoice a identificat sase tipuri de probleme cu privire la etichetele produselor. Acestea includ informatii irelevante pentru produsul respectiv, care nu pot fi demonstrate sau care sunt atat de vagi incat intelesul lor poate fi interpretat gresit de consummator. Concret, etichetele nu contin asertiuni false, insa continutul lor distrage atentia consumatorilor de la problemele reale ale produsului respectiv.
"Intram intr-o etapa in care consumatorii au un acces mult mai mare la informatie decat au avut in trecut. Eu cred ca departamentele de marketing nu au realizat inca existenta unei cereri atat de mari pentru acest tip de transparenta. Sper ca identificarea celor sase pacate rezultate din aceasta spalare cu verde a creierului, pe care o fac oamenii de marketing, va trezi oamenii la realitate", a spus presedintele TerraChoice, Scot Case.
Pentru consumatorii indusi in eroare, marketingul poate avea consecinte semnificative. "Un adevarat pericol il constituie faptul ca pe un fundal plin cu produse "verzi" intens, dar fals promovate, consumatorul omite sa ia in considerare si marcile, companiile care chiar fac eforturi de ecologizare a serviciilor si produselor lor", a mai spus Scot Case.
Raportul ofera si sugestii, atat celor care fac marketing, pentru a evita greselile neetice din continutul etichetelor, cat si consumatorilor, pentru a-i ajuta sa-si puna mai multe intrebari cu privire la ceea ce cumpara.
Pentru mai multe informatii vizitati GreenBiz
Foto: ecospherpha.com