Atentie la cumparaturile „ecologice”! Asa-numitele produse verzi vin, in mare parte, „la pachet” cu inducerea in eroare a cumparatorilor, se arata intr-un nou studiu al TerraChoice Environmental Marketing, „Cele sase pacate ale spalarii verzi”, informeaza ENN. VEZI STUDIUL
Studiul a demonstrat ca din 1.018 de produse sondate- de la pasta de dinti, sampon pana la imprimante – 99% sunt vinovate de „spalare verde”.
„Produsele pe care le-am sondat au 1.753 de pretentii ecologiste, iar 99% au comis cel putin unul dintre cele sase pacate ale spalarii verzi”, a declarat Scott McDougall, presedintele TerraChoice.
„Cele sase pacate ale spalarii verzi vine in intampinarea consumatorilor care au, acum, un instrument de aflare a adevarului despre produsele ecologice”, a adaugat acesta.
Organizatia a impartit pacatele produselor sondate in sase categorii:
- Pacatul contrapartidei ascunse: Exemplul dat de studiu este „eficient energetic”, eticheta aplicata unor electrocasnice care contineau, in schimb, componente riscante. 998 de produse, reprezentand 57%, au comis acest pacat.
- Pacatul lipsei de dovada. Sampoanele pe care era inscriptionat mesajul „certificat organic”, dar care nu prezentau nicio dovada de certificare sunt un exemplu de produse care au comis acest pacat. Produsele gasite la aceasta categorie au fost in numar de 454, adica 26%.
- Pacatul neclaritatii. In aceasta categorie s-au inscris 196 de produse – 11% – care au sustinut ca sunt 100% natural, cand multe dintre substantele natural sunt riscante, precum arsenicul sau formaldehida.
- Pacatul irelevantei. Produsele care prezentau mesajul „fara freon”, desi freonul este interzis de 20 de ani, se inscriu in aceasta categorie. Cercetatorii au identificat 78 de astfel de produse, adica 4%.
- Pacatul minciunii. Acest pacat a fost comis de 10 produse din cele sondate – 1%. Acestea au sustinut, in mod fals, ca sunt certificate cu standarde ecologice recunoscute international precum EcoLogo, Energy Star sau Green Seal.
- Pacatul celui mai mic rau posibil. Tigarile organice sau pesticidele prietenoase cu mediu au comis acest pacat. Ele au fost 17 la numar, adica 1% din total.
„Consumatorii sunt bombardati cu produse care pretind ca sunt ecologice. Unele sunt certificate si verificabile, pe cand altele doar mint pentru a se vinde”, a declarat presedintele TerraChoice.