Presedintii a 13 companii producatoare de masini au cerut celor care elaboreaza strategiile la Conferinta de la Bali sa emita o directiva mondiala referitoare la obiectivele de reducere a emisiilor de CO2, care sa succeada Protocolul de la Kyoto. Cererea lor se aliniaza cu cele ale altor industrii care solicita o directiva clara, la nivel mondial, informeaza R744.com.
Scrisoarea publicata in Financial Times, a fost semnata de presedinti ale celor mai mari companii producatoare de masini din Europa care vor "masuri clare si punctuale care sa urmeze acordului de la Kyoto". Conform scrisorii, "o intelegere globala si politici coerente vor fi cheia incurajarii cumparatorilor sa achizitioneze vehicule cu emisii reduse de CO2". Semnatarii scrisorii sunt presedintii companiilor BMW Group, Porsche, DAF Trucks, PSA Peugeot Citroen, Daimler, Renault, Fiat Group, Scania, Ford, Volkswagen, GM, Volvo si MAN.
Adresandu-se celor 180 de guverne reprezentate la Bali, producatorii auto si-au aratat sprijinul pentru o directiva cadru care sa promoveze cercetarea si dezvoltarea. Conform semnatarilor scrisorii, cheia reducerii emisiilor de gaze cu efect de sera este si va ramane inventivitatea.
Initiativa Asociatiei Producatorilor Auto din Europa (ACEA), din care fac parte cele 13 companii, este ultima din seria de demersuri facute de companii din intreaga lume care si-au oferit sprijinul pentru noi tinte de emisii. La sfarsitul lunii noiembrie, liderii a 150 de companii multinationale au realizat un comunicat comun prin care cereau "actiuni rapide si puternice impotriva incalzirii globale" pentru a se evita cresterea costurilor de mediu.
Trecerea la o economie bazata pe reducerea emisiilor de carbon va aduce oportunitati de afaceri semnificative care vor rezulta intr-o strategie pro-crestere a economiei mondiale. Din contra, daca se va ignora problema incalzirii globale, cresterea economica va fi subminata in timp.
Foto: acea.be