Atingerea unui pret mare si stabil a carbonului este vitala dar insuficienta in lupta cu incalzirea globala, au aratat oamenii de afaceri britanici intr-un raport, informeaza WBCSD.
Potrivit Confederatiei Industriei Britanice(CBI), guvernele ar trebui sa foloseasca noi legi si taxe pentru a consolida transferul de la o economie a carbonului la una mai putin poluanta, iar consumatorilor trebuie sa li se dea mai multe informatii pentru a-i ajuta sa faca alegeri corecte in ceea ce priveste modul de viata si produsele consumate.
"Pretul carbonului este esential, dar nu se poate rezolva problema incalzirii globale doar cu ridicarea acestui pret ", a declarat Ben Verwaayen, director executiv al gigantului in telecomunicatii, BT si presedintele grupului care a formulat raportul.
"Populatia are nevoie ca guvernele sa creeze politici adecvate si directive reglementate si sa incurajeze consumatorii sa simta ca fac parte din sistem", a mai aratat Verwaayen la lansarea raportului. John Ashton, ambasadorul Marii Britanii pe probleme climatice, a declarat ca trecerea la o economie mondiala scazuta in carbon va fi foarte grea, "Este cel mai ambitios, cel mai complex proiect, cea mai dificila forma de diplomatie pe care umanitatea o va incerca".
Cheia ar fi schimbarea mentalitatii celor mai mari economii ale lumii cum sunt Statele Unite, Europa si Japonia, astfel incat schimbarea sa fie vazuta ca o propunere atractiva si profitabila. Cu exceptia notabila a Californiei, care face un pionierat in legile de mediu, majoritatea guvernelor s-au ascuns de legi si reglementari in privinta emisiilor, optand pentru acorduri voluntare.
Raportul CBI, scris de directori ai peste 18 companii multinationale britanice, coincide cu deschiderea conferintei anuale CBI si vine cu doar o saptamana inaintea intalnirii de la Bali, Indonezia.
Intalnirea din decembrie are ca scop scurtarea cu doi ani a termenului de discutii in ceea ce priveste protocolul care il va succeda pe cel de la Kyoto, in privinta reducerilor emisiilor de CO2 si care expira in 2012.