Recolamp a investit in 2008 peste 1,4 milioane de euro in crearea infrastructurii de colectare precum si in campanii de informare, au aratat miercuri reprezentantii asociatiei cu ocazia prezentarii rezultatele pe anul trecut.
“Sustinerea campaniilor de informare a fost considerata prioritara de noi pentru ca doar prin informare si educare vor reusi sa colectam selectiv si acest tip de deseu”, a declarat Raul Pop, director general Recolamp.
In 2008 Recolamp a colectat 160 de tone de deseuri care au fost reciclate manual in Romania sau Germania. Tot pe lista rezultatelor se inscriu si cele 18 puncte de colectare ale municipalitatilor in 2008, desi in planul initial erau 50 de astfel de puncte. Motivatia esecului este ca asociatia a descoperit pe parcurs ca acestea sunt ineficiente intrucat cantitatea de deseuri colectate de la populatie era foarte mica. In schimb Recolamp a mizat pe colaborarile cu companiile, locatiile de retail sau institutii mari generatoare de deseuri. Asociatia isi propusese sa realizeze 130 de puncte de colectare de la marii consumatori, in schimb a realizat 750 in 2008.
Printre campanile de comunicare se numara sustinerea Umbrelei Verzi, Earth Hour Romania, dar si contributia la realizarea primului videoclip eco din Romania care apartien trupei SISTEM. ”Recolamp ne-a ajutat sa sustinem primul concert unplugged din Romania dar si sa realizam primul videoclip cu mesaj eco. Sunt multi oameni in Romania care colecteaza si recicleaza, dar care nu fac educatie. Trebuie sa le explicam oamenilor de ce reciclam, altfel lucrurile sunt de prisos”, a declarat Zoli Toth, reprezentantul trupei SISTEM.
Foto: Recolamp