Produsele „verzi” sfideaza recesiunea

In ciuda recesiunii, consumatorii sunt tot mai intersesati de produsele „verzi”, potrivit studiilor Sustainability in the 2009 Recession (VEZI STUDIU) si Green Brands Survey 2009 (VEZI STUDIU), citate de responsabilitatesociala.ro.

Produsele ecologice sunt in general asociate cu ideea de reducere a consumului si de economisire, in ciuda faptului ca principala bariera referitoare la achizitia acestor produse este perceptia ca pretul lor ar fi mai mare decat al celor clasice.

Studiile arata ca mai multi consumatori tin cont in aceasta perioada de impactul asupra mediului al produselor achizitionate. In plus, oamenii sustin ca, dupa recesiune, vor fi dispusi, in si mai mare masura, sa cumpere produse "verzi", potrivit studiului Sustainability in the 2009 Recession.

Si Green Brands Survey 2009 arata ca oamenii intentioneaza sa cheltuiasca mai multi bani pe produse eco in 2010, iar intentia este mai pronuntata in tarile in curs de dezvoltare: China, India si Brazilia. 70% din consumatorii din aceste tari au de gand sa aloce un buget mai mare pentru achizitii "verzi" anul viitor, iar in SUA, Marea Britanie, Franta si Germania in jur de 40% din consumatori au aceasta intentie.

Pretul – cel mai mare obstacol

La intrebarea "Care sunt cele mai mari obstacole ce stau in calea achizitionarii de produse si servicii ecologice? ", respondentii din toate tarile au pus pe primul loc pretul. Pe locul doi se afla oferta limitata de astfel de produse disponibila pe piata, iar alte obstacole, in perceptia consumatorilor, sunt ca produsele "eco" se gasesc doar in magazine de specialitate sau ca modul in care sunt etichetate nu prezinta incredere.

Majoritatea respondentilor afirma si ca sunt influentati de imaginea unei companii cand cumpara produse sau servicii si considera ca o companie poate demonstra ca e responsabila daca reduce cantitatea de substante toxice folosite in procesul de productie, foloseste energie regenerabila, recicleaza si arata ca e pro-activa in rezolvarea problemelor de mediu.

In cadrul studiului Green Brands 2009, realizatorii au alcatuit si un top al celor mai "verzi" companii in perceptia consumatorilor din diverse tari. Cele mai mentionate nume in Europa sunt IKEA, Nivea, Dove, The Body Shop.

Foto: Green Report

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri