In cazul modelelor care functioneaza pe baza de diesel, modelul Peugeot 307/308 CC a obtinut un rezultat prost, cu o crestere de 16,4 la suta a emisiei de CO2. Modelele mai mari de Volvo, precum XC 90 (crestere a emisiei cu 20 la suta) si XC-70 (crestere a emisiei cu 10 la suta), au devenit mari consumatoare de benzina, conform studiului. Volvo Olanda afirma ca ele au fost dotate cu motoare mai grele. Castigator la seria diesel este Seat Ibiza, la care s-a constatat o reducere cu 22,8 procente a emisiei de CO2, iar la automobilele pe benzina, Volkswagen Passat a inregistrat cel mai bun rezultat, cu o reducere a emisiei poluante cu 23,3 la suta.
Patru din zece modele auto noi polueaza cat cele vechi
Patru din zece modele noi de automobile emit o cantitate la fel de mare sau chiar mai mare de dioxid de carbon decat modelele de acum trei ani, indica un sondaj realizat de portalul pentru alegerea automobilului Vroemm.nl si publicat de ziarul olandez Algemeen Dagblad, potrivit Agerpres.
Portalul respectiv a comparat variantele cele mai curate ecologic dintr-un numar de circa 200 de modele noi de automobile aflate in topul preferintelor, cu modele din 2006. Mai ales modelele americane si franceze au obtinut rezultate proaste, in timp ce automobilele germane si japoneze au avut un scor relativ bun. Unul dintre motivele acestei situatii este cresterea in greutate la automobilele noi, afirma Harold Bresser, de la asociatia RAI, care reuneste importatori si producatori auto si de biciclete.
Articolul precedent