Noile reglementari care vor obliga industria maritima sa adopte carburanti mai prietenosi cu mediul ar putea reduce un sfert din cererea europeana de carburanti petrolieri pana in 2015, informeaza Reuters.
Pachetul de masuri se va adauga celorlalte inconveniente ale celui mai poluant si mai putin profitabil produs petrolier: petrolul rezidual ramas dupa rafinarea carburantilor mai profitabili. Incepand cu luna iulie a anului viitor, navele care vor opera in Marea Baltica, Marea Nordului si Canalul Englez vor fi nevoite sa aiba un continut de 1% de sulfuri in combustibili, fata de 1,5% in prezent.
Cererea de combustibili pentru nave reprezinta un sfert din piata europeana a carburantilor petrolieri. Cererea ar putea scadea incepand cu ianuarie 2015, cand vor fi impuse limite si mai severe in ce priveste gradul de poluare al combustibililor.
„Asteptam schimbari in piata carburantilor. In aceasta regiune se consuma 20 de milioane de tone metrice de combustibili petrolieri”, a declarat Colin Birch, vicepresedinte al departamentului de Energie al grupului Purvin and Getz.
Continutul de sulfuri va fi redus la 3,5% in 2012 si va ramane la 0,5% in 2020.
In Europa, cererea de pe piata maritima acopera 40% din piata anuala de carburanti petrolieri de 90 de milioane de tone metrice. Restul este acoperit de sectoarele energetice si de industrie, dar si acestea iau masuri de introducere a unor combustibili mai „verzi”.
Foto: Reuters