Procter & Gamble include printre planurile sale sustenabile si diminuarea amprentei sale de carbon cu pana la 40% pana in 2012, in parte prin reducerea materialelor de impachetare, informeaza Environmental Leader. Compania a anuntat recent initiativa de producere a cel putin 20 de miliarde de dolari din vanzarile produselor cu impact scazut asupra mediului.
Len Sauers, vicepresedinte pentru sustenabilitate al P&G, spune ca firma poate avea cea mai mare contributie la protejarea mediului prin dezvoltarea noilor produse sustenabile.
Un exemplu de astfel de produs P&G este detergentul Tide Cold Water, a spus Sauer. Consumatorii observa aceleasi rezultate ale produsului in apa rece ca si in apa calda. Daca toti oamenii din Statele Unite (SUA) ar face acest schimb de la apa fierbinte sau calda la apa rece in masinile de spalat, s-ar reduce pana la 34 milioane de tone de dioxid de carbon, aproximativ 8% din targetul propus de Protocolul de la Kyoto pentru SUA.
Dar eficienta costa. Initiativa firmei Wal-Mart de micsorare a cutiilor de impachetare, de exemplu, ar necesita din partea P&G un cost de aproximativ 200 milioane de dolari.
Si convingerea consumatorilor sa achizitioneze noile produse este dificila. „Cum sa convingi clientii ca ce e mic e frumos pentru lenjerie?”, a spus Keith Harrison, directorul sectiei de aprovizionare globala a P&G. „Toata lumea a reusit acest lucru cu telefoanele mobile cu iPod-urile, dar cum sa convingi consumatorii de detergent ca ce este mic este si frumos pentru lenjerie?”, a adaugat acesta.
In timp ce initiativele companiei P&G au fost criticate, aceasta intentioneaza sa infiinteze o ferma eoliana.