PepsiCo testeaza automate ecologice de bauturi pentru a-si reduce amprenta de carbon si facturile la energie, informeaza Reuters.
Testarile au inceput cu 30 de astfel de aparate in Washington, D.C.. Pepsi spera sa le distribuie in intreaga lume in urmatorii cativa ani, potrivit lui Robert Lewis, vicepresedinte al departamentului pentru ambalaje si echipamente de ambalat din cadrul Pepsi.
Noile automate de bauturi consuma 5,08 kilowati/ora de energie pe zi, cu 15% mai putin decat actualele aparate care deja consuma cu 44% mai putina energie decat cele folosite in urma cu 6 ani.
Pentru ca nu contin hidrofluorocarburi(HFC), care potrivit oamenilor de stiinta contribuie la incalzirea globala, noile automate Pepsi emit cu 12% mai putine gaze cu efect de sera.
Pretul automatelor pe care le testeaza Pepsi este mult mai mare decat al actualelor, insa reprezentantii companiei au evitat sa spuna cu cat.
Compania PepsiCo, ce detine branduri precum Pepsi, Mountain Dew, Sierra Mist si Aquafina, are in prezent intre 4 si 5 milioane de automate de bauturi raspandite in intreaga lume.