Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Organizatiile de mediu din Marea Britanie coalizeaza impotriva constructiei barajului Severn

Cele mai mari grupuri ecologiste din Marea Britanie au respins planurile de constructie ale unui baraj in regiunea Severn. Investitia de 15 miliarde de lire sterline ar asigura Marii Britanii 5% din necesarul anual de electricitate si ar ajuta guvernul sa-si indeplineasca tintele pentru lupta impotriva schimbarilor climatice, informeaza The Guardian.

Organizatii ca National Trust, RSPB si WWF ii cer guvernului sa gaseasca moduri mai ieftine si mai putin destructive pentru a produce energie regenerabila in zona estuarului.

Marea Britanie va trebui sa produca aproape 40% din electricitate din surse regenerabile pana in 2020 pentru a-si indeplini tintele stabilite de UE. Un baraj lung de 10 mile, intre Cardiff si Weston-super-Mare, este una dintrele cele mai atractive solutii pentru guvern. Planurile pentru constructia unui astfel de baraj sunt vechi de peste 100 de ani.

Coalitia celor 10 grupuri, ai carei membri numara in total 5 milioane de oameni, sustine ca un astfel de baraj ar fi un dezastru ecologic pentru ca ar distruge 35.000 de hectare de zone umede protejate. Ecologistii sustin ca mai multa energie poate fi generata mai ieftin prin folosirea altor tehnologii.

Raportul realizat de Frontier Economics, la solicitarea gruparilor ecologiste, urmeaza un studiu realizat anul trecut de Comisia pentru Dezvoltare Durabila. Comisia s-a pronuntat in favoarea barajului cu conditia ca statul sa finanteze in intregime proiectul si ca pierderea zonelor umede sa fie recompensata.

Raportul pune la indoiala ideea ca energia mareelor este cea mai buna pentru Marea Britanie. „Ciclul mareelor din Severn arata ca barajul nu ar furniza neaparat electricitate in momentele de varf”, se arata in raport. Autorii sustin ca o cantitate de 5 milioane de tone de CO2 vor fi eliberate in timpul constructiei si alte 5 milioane pentru transportul materialelor, anuland ideea ca barajul va contribui la reducerea emisiilor.

Exista dubii si in privinta costurilor care se asteapta sa creasca deoarece suma de 15 miliarde de lire sterline nu ia in calcul achizitia de pamant in Cardiff si Weston sau crearea de noi habitate de viata salbatica pentru a compensa pierderea zonelor umede.

Raportul respinge si conditia Comisiei pentru Dezvoltare Durabila care sustine ca barajul trebuie sa devina o chestiune de importanta nationala.

Matthew Bell, autorul raportului, considera ca acest lucru nu va fi permis de regulile Trezoreriei si ca sectorul privat are suficiente resurse pentru a finanta acest proiect.

„Sunt motive bune pentru a exploata potentialul energetic din estuarul Severn, dar acest loc este cu adevarat exceptional din punct de vedere ecologic. Comisia pentru Dezvoltare Durabila a confirmat deja ca acest baraj va schimba fundamental natura estuarului. Raportul Frontier arata ca este exagerat de scump si ca nu poate fi justificat economic. Pur si simplu sunt prea multe optiuni mai ieftine pentru generarea de energie curata”, declara Graham Wynne, director executiv RSPB.

Zona in care s-ar construi barajul este casa a 68.000 de pasari pe timpul iernii. Peste 30.000 de pesti traverseaza estuarul in drumul catre raurile Usk si Wve.

Articolul precedent
Articolul următor
spot_img

Ultimele știri