Orașul 20.20, proiect initiat de Siemens

Siemens SRL, cea mai mare companie din domeniul business-to-business din Romania, a dat startul competitiei de dezvoltare urbana sustenabila, Orasul 20.20, adresata studentilor si masteranzilor din Romania, se arata intr-un comunicat al companiei.

Siemens considera ca dezvoltarea sustenabila a oraselor este calea prin care acestea isi pot pastra locuitorii.

In cadrul concursului, tinerii trebuie sa realizeze un filmulet in care sa identifice  zonele care joaca un rol important in oras, sa prezinte factorii care le pot afecta si sa propuna scenarii pentru dezvoltare sustenabila.

67% din tinerii romani vor sa plece din orasul in care locuiesc

Competitia are la baza un sondaj realizat de Siemens, care arata ca 67% din tinerii romani vor sa paraseasca orasul in care locuiesc catre alte orase, in top plasandu-se Bucurestiul (21,05%) Cluj-Napoca (18,46%) si Brasov (15,41%).

Printre motivele invocate se numara lipsa oportunitatilor de munca sau de studii, traficul congestionat, curatenia si cladirile urate. In schimb, zonele verzi sunt cele mai apreciate aspecte din orase.

„Orasul 20.20 este o competitie prin care vrem sa-i stimulam pe tineri sa se gandeasca la lucrurile frumoase din orasele lor si sa vina cu solutii pentru dezvoltarea lor. Accentul nu cade pe tehnologii, ci pe modul in care solutiile inovatoare de dezvoltare urbana ne pot influenta calitatea vietii de zi cu zi si modul in care ne raportam la orasele in care locuim”, a declarat Cristian Secosan, director general al Siemens SRL.

Premiul cel mare, 1.000 de euro

Potrivit sondajului, iata cum vad tinerii rezolvarea acestor probleme. Ei considera ca extinderea zonelor verzi (20,07%), infrumusetarea si modernizarea cladirilor (19,12%), precum si solutiile de planificare urbana sustenabila (16,02%), sunt principalii factori care ar putea imbunatati calitatea vietii in orasele din Romania.

Filmele se vor putea posta pe site-ul 220.ro, intre 15 aprilie si 15 mai, iar la final, un juriu format din experti Siemens va decide castigatorii celor trei premii, in valoare de 1.000 de euro, 750 de euro si, respectiv, 500 de euro.

Migratia interna este un fenomen care a luat amploare in Romania ultimilor ani, iar tinerii sunt cei care se muta in cea mai mare proportie dintr-un oras in altul.

Fenomenul ar putea crea dezechilibre majore, unele orase ar putea ramane goale sau cu o populatie imbatranita, in timp ce altele se confrunta cu supraaglomerarea.

Cu o activitate de peste 100 de ani in Romania, perioada in care a fost sinonima cu realizari tehnice, inovatie, calitate si incredere, Siemens este cea mai mare companie de pe piata autohtona, care detine solutii inovatoare complete in energie, sanatate, industrie, infrastructura & orase.

Mihaela Pavnutescu

Citeste si: 10 bloggeri, la Siemens Race 2012
 

spot_img

Ultimele știri