Ofensiva hibrizilor Toyota in Romania

Toyota Romania isi propune, pentru 2008, cresterea de peste 300% a vanzarilor de automobile cu motoare hibrid.

Text de Oana Neneciu

"Putem vorbi despre o ofensiva pentru mediu pe care o vom declansa in 2008, si care va constitui una dintre strategiile de baza ale Toyota in Romania", a declarat Mihai Bordeanu, director de marketing Toyota Romania, pentru "Green Report". Tintele pentru 2008 sunt ambitioase, conform directorului de marketing, compania propunandu-si sa atinga pragul de 100 de unitati vandute in ceea ce priveste modelul Toyota Prius si peste 200 la gama Lexus. In 2007, Toyota Romania a vandut 37 de unitati Prius, fata de 12 unitati vandute in 2006, si 47 de modele hibrid din gama de lux a companiei, Lexus.

Directorul Toyota crede ca, pe viitor, preocuparea pentru mediu a romanilor va creste, in parte datorita noilor legi de mediu care vor fi implementate, dar si datorita taxei de prima inmatriculare, care la masinile hibrid este zero.

"Deocamdata, preocuparea pentru mediu nu face parte din comportamentul clientilor atunci cand achizitioneaza o masina. Cu alte cuvinte, emisiile de CO2 nu Sunt INCA relevante pentru piata din Romania. Dar cu siguranta acest lucru se va schim ba, tinand seama atat de preocuparile Comisiei Euro pene in acest domeniu, cat si de posibilitatea ca taxa de inmatriculare pentru auto noi sa creasca."

In ceea ce priveste noua orientare a producatorilor de masini, cursa pentru autoturisme foarte ieftine, Toyota considera ca nu se poate concentra pe strategii low cost "deconectate de preocuparea pentru mediu", a mai subliniat directorul roman.

Pe plan mondial, in 2007 Toyota a atins nivelul de 1,25 milioane de unitati vandute de la lansarea Priusului in 1997, iar compania nu se va opri aici. La sfarsitul anului trecut, Toyota a anuntat ca va investi 1,3 miliarde intr-o fabrica eco-friendly in Mississippi, iar presedintele Katsuaki Watanabe a declarat in luna ianuarie ca noua tinta a companiei este sa creeze un model hibrid pentru fiecare serie de masini, iar din 2010 sa atinga nivelul de 1 milion de unitati hibride vandute pe an.

Articolul precedent
Articolul următor
spot_img

Ultimele știri