OBI a dat SUV-urile pe masini economice

Retailerul de bricolaj si gradinarit, OBI Romania, monitorizeaza lunar kilowatii consumati, face economie la apa, iar in primele 5 luni din 2012, odata cu inlocuirea parcului auto, a taiat emisiile poluante cu 30%.

Grupul OBI a restrictionat achizitia de SUV-uri, exceptie facand tarile cu temperaturi extreme, cat si de autoturisme cu motorizari mai mari de 3.000 cmc.

“Emisiile poluante au fost reduse cu 30%, odata cu schimbarea flotei auto. Noile modelele achizitionate corespund normelor euro 5 de poluare, iar motorizarile care depasesc 2.000 cmc sunt echipate cu tenhnologia BlueMotion (start/stop). Incepand cu 2011, pentru reducerea emisiilor poluante, prin politica grupului a fost restrictionata achizitia de SUV-uri si de autoturisme cu motorizari mai mari de 3.000 cmc”, a declarat, pentru Green Report, Andrea LiPuma, Expansion Director OBI Romania.

Bateriile uzate, colectate in recipiente speciale

Colectarea deseurilor ocupa, de asemenea, un loc important in strategia de mediu a companiei care, alaturi Praktiker, Dedeman, Bricostore, bauMax, Ambient, Hornbach sau Mr. Bricolage, face parte dintre principalii jucatori de pe piata de bricolaj.

Impreuna cu RoRec, Recolamp si Ecorom Ambalaje, OBI Romania deruleaza proiecte de responzabilizare a clientilor si a angajatilor punandu-le la dispozitie recipiente speciale de colectare a bateriilor uzate, a becurilor si a deseurilor electrice, electronice si electrocasnice de mici dimensiuni.

“Toata cantitatea de deseuri generata a fost colectata selectiv, iar prin parteneriatele pe care le derulam cu organizatiile, asociatiile si companiile de profil, cantitatea reciclata creste de la an la an. Cu suportul partenerilor nostri si prin implementarea procedurii interne pentru managementul deseurilor constientizam si actionam incontinuu pentru colectarea selectiva si diminuarea cantitatii de deseuri generate”, a explicat Andrea LiPuma.

Audit energetic si consum controlat al apei

Pentru economisirea energiei electrice, in magazinele OBI Romania, cat si in sediul central al companiei, se organizeaza audit energetic. Consumul de energie electrica se monitorizeaza lunar cu ajutorul senzorilor de miscare, amplasati in diverse zone ale magazinului, la rafturile cu sisteme de iluminat si in spatiile sociale sau la grupurile sanitare.

Potrivit reprezentantilor companiei si consumul de apa al OBI Romania este riguros controlat. Acesta se situeaza, in medie, intre 60 si 70 de metri cubi lunar, per magazin, chiar daca in incinta magazinelor se afla un departament special, Gradina, ce se intinde pe o suprafata de 2.500 metri patrati si necesita apa in permanenta.

Responsabili si tehnicieni de mediu, in fiecare magazin

“Consideram ca prin programele si cursurile de protectia mediului si prin parteneriatele cu organizatiile de profil continuam responsabilizarea membrilor companiei. Avem in fiecare locatie OBI un responsabil de mediu si un tehnician de mediu, deoarece activitatea de protejare a mediului este prioritara pentru OBI Romania”, a adaugat Andrea LiPuma.

OBI, o divizie a grupului german Tengelmann, a intrat in Romania in 2008 si este una dintre marcile de succes din Europa, ce fac parte din segmentul “Do It Yourself” (DYI). Compania detine mai mult de 580 de magazine, dintre care peste 340 se afla in Germania, iar aproximativ 230 sunt deschise in 12 tari din centrul si estul Europei. Produsele companiei includ materiale de constructii, unelte electrice, articole sanitare, materiale de interior si de gradinarit.

Mihaela Pavnutescu

Comentariile tale pot fi postate aici

spot_img

Ultimele știri