O aplicație românească a reușit să salveze 100 de tone de alimente în 2022

Startup-ul românesc bonapp.eco, o aplicație dedicată combaterii risipei alimentare, a reușit să salveze peste 100 de tone de alimente și a înregistrat o creștere semnificativă a cifrei de afaceri, ajungând la 50.000 de euro în septembrie, cu o expansiune de 400% față de aceeași perioadă a anului precedent. 

Prin intermediul aplicației disponibile atât pe iOS, cât și pe Android, utilizatorii au acces la alimente apropiate de data expirării, vândute la reduceri de până la 80%. De la lansare, aplicația a înregistrat 200.000 de descărcări și a vândut peste 200.000 de pachete alimentare în București și Cluj-Napoca, salvând astfel 100 de tone de alimente. Numai în luna septembrie, utilizatorii au revendicat 10 tone de alimente prin intermediul aplicației.

Grégoire Vigrou, co-fondatorul bonapp.eco, a subliniat că aceste realizări demonstrează o schimbare de mentalitate în România.

„Aceste cifre ne bucură și dobândesc o însemnătate cu atât mai mare cu cât în această săptămână aniversăm doi ani de la înființare. Sunt o dovadă că a consuma responsabil nu mai este doar o expresie teoretică, ci a început să fie o practică a traiului zilnic și în România. Fiecare utilizator nou al platformei noastre reprezintă o mică victorie în lupta pentru combaterea risipei alimentare. Mai mult ca niciodată, soluția noastră apare ca o victorie pentru consumatori, o victorie pentru comercianți și, cel mai important, o soluție pentru planetă” declară Grégoire Vigroux.

Conform datelor, în România, anual se aruncă 5 milioane de tone de alimente, în timp ce 4,5 milioane de români se confruntă cu dificultăți în asigurarea hranei zilnice. Risipa alimentară nu reprezintă doar o pierdere economică pentru comercianți și producători, ci și un risc major pentru mediu, generând aproximativ 10% din emisiile de gaze cu efect de seră la nivel global.

În ceea ce privește perspectivele de dezvoltare, bonapp.eco a obținut o investiție de pre-seed de aproape 1,4 milioane de euro și are în plan o nouă rundă de finanțare în al doilea trimestru al anului 2024. Fondurile suplimentare vor fi direcționate către extinderea aplicației în alte orașe din România și în alte țări din regiune, precum Ungaria, Serbia, Bulgaria, Moldova și Grecia.

Începând de la lansare, bonapp.eco a reușit să adune 850 de parteneri în rețeaua sa, incluzând magazine, restaurante, benzinării, brutării, cafenele și hoteluri din București și Cluj-Napoca. Startup-ul continuă să fie o forță proactivă în lupta împotriva risipei alimentare și oferă o soluție concretă atât pentru consumatori, cât și pentru mediu.

Citește și: Conferința Eat Smart: Politicile agricole comune trebuie adaptate la realitățile românești

spot_img

Ultimele știri