Materiale reciclate la saptamana modei de la Buenos Aires

Saptamana modei de la Buenos Aires a adus in prim plan casele de moda care folosesc materiale reciclate locale, iar sponsorizarea evenimentului a venit din partea unei companii ecologiste majore, anunta Trehugger.

Casa de moda din Uruguay Ana Livni a prezentat in cadrul evenimentului o colectie construita pe baza conceptului de „slow fashion”, pe care il dezvolta de doi ani. Ideea de baza este crearea de piese unice si editii limitate, care nu se incadreaza intr-un curent de sezon si nu sunt comerciale, pentru a nu fi inlocuite in anul urmator. Din acest motiv, casa de moda foloseste confectii de artizanat si modele pictate manual, lucreaza cu materiale naturale, ca lana, si refoloseste deseurile industriale proprii sau ale altor companii.

In plus, producatorul foloseste materiale si forta de munca locala, iar etichetele marcii fac apel la responsabilizare: „Spuneti nu consumatorismului. Spuneti da consumului etic si responsabil”.

Pe langa marcile Mestiza si Dominique Besanson, acum si Cosecha Vintage lucreaza cu materiale reciclate, iar casa de moda a prezentat la Buenos Aires piese care incorporeaza in confectii materiale industriale. Colantii au fost materialul de baza pentru colectia din acest sezon, pentru ca ei au fost cusuti, innodati si transformati in materie prima pentru majoritatea creatiilor.

Pe langa aceste piese, saptamana modei a inclus si o colectie de bijuterii din materiale reciclate ale casei Gabriela Horvat, piese de imbracaminte realizate din haine reconditionate, si alte accesorii din materiale naturale.

Saptamana modei de anul acesta din Argentina a continuat promovarea materialelor locale, dupa ce, in sezonul trecut, bumbacul a fost in centrul atentiei, iar anul acesta este randul lanii, pe care Argentina o produce pe scara larga. Campania de prezentare a evenimentului promova lana ca material de lucru pentru designeri, iar in cadrul evenimentului a fost ridicat si un stand pentru a exemplifica diversele implementari ale acesteia.

Compania braziliana de cosmetice naturiste Natura – care desfasoara eforturi semnificative pentru a promova reciclarea – a fost sponsorul principal al saptamanii modei. Aceasta si-a prezentat pe parcursul evenimentului produsele, si a pus in prim plan acele demersuri care nu lasa o amprenta negativa asupra planetei.

 

spot_img

Ultimele știri