Cantitatea medie de emisii provenite de la masinile noi produse de companiile germane a crescut in 2006, in timp ce producatorii francezi si italieni au redus emisiile la vehicule. Organizatia ecologica Trans port&
En vironment (T&E), cu sediul la Bruxelles, sustine ca nivelul emisiilor masinilor noi produse in Germania a crescut cu 0,6% in 2006 din cauza faptului ca marile companii s-au axat pe producerea de vehicule grele.
Producatorii din Franta si Italia, in schimb, au redus emisiile la masini cu aproximativ 1,6%. Conform T&E, in timp ce producatorul de masini de lux BMW AG a redus cu 2,5% emisiile in 2006, Daimler, fost DaimlerChrysler, a inregistrat o crestere cu 2,8%, iar Volkswagen cu 0,9%. DaimlerChryslera avut o medie de 188 de grame CO2 emanate pe kilometru, BMW – 184 de grame pe kilometru si Volkswagen – 166 grame pe kilometru.
Cele mai curate masini europene sunt cele ale companiilor PSA Peugeot Citroen, cu un nivel mediu al emisiilor de 142 grame pe kilometru, Fiat SpA – cu 144 grame pe kilometru, iar Renault SA a inregistrat 147 grame pe kilometru. In sensul scaderii cantitatilor de emisii, Comisia Europeana pregateste o legislat ie care va fi propusa in decembrie. Ea va cere o medie de emisii produse de masinile noi de pana la 120 de grame pe kilometru pana in 2012. Producatorii de masini vor fi nevoiti sa ajunga la 130 de grame pe kilometru doar pe baza tehnologiei motorului, in timp ce folosirea biocombustibililor va inlesni obtinerea a 120 de grame pe kilometru.