Autoritatile din Beijing vor introduce energie curata pentru automobile si reduceri mai drastice ale emisiilor, pe masura ce poluarea aerului devine o ingrijorare tot mai mare cu cat se apropie pregatirile pentru Jocurile Olimpice verzi.
De la 1 ianuarie 2008, distribuitorii de automobile trebuie sa vanda daor benzina si diesel care sa respecte standardele China IV, echivalentele standardelor Euro IV din Uniunea Europeana, a declarat Du Shaozhong, directorul Biroului pentru Protectia Mediului din Beijing.
Se asteapta ca noile standarde sa contribuie la reducerea dioxidului de sulf de pe strazile capitalei chineze cu 1.840 tone anual. Autoritatile sustin ca principalii distribuitori, printre care Sinopec si PetroChina, sunt "maturi" din punct de vedere tehnologic pentru a furniza combustibil la standardele China IV.
Standardele China III, din prezent, echivalentele standardelor Euro III, au contribuit la reducerea dioxidului de sulf cu 2.480 de tone anual, de cand au devenit obligatorii, in 2005, sustin autoritatile.
In prezent, pe strazile Beijingului circula 3,1 milioane de masini, zilnic adaugandu-se inca 1.000-1.200 de vehicule.
In ciuda cresterii rapide a numarului de masini, Beijingul a reusit sa reduca doua dintre cele mai poluante gaze din aer : dioxidul de azot si monoxidul de carbon. Dioxidul de azot a fost redus cu 10,8% la metrul cub de aer intre 1998 si 2006, iar monoxidul de carbon a scazut cu 33 de procente.
Aproximativ 40-50% din poluantii din aer provin de la emisiile masinilor.