Marea Britanie are nevoie de schimbarea centrului de greutate al transportului de la sosele la cale ferata, daca vrea sa reduca emisiile de gaze cu efect de sera din acest sector, arata un raport al Institutului de Inginerie Mecanica (IMechE), informeaza BBC News.
Raportul arata ca este nevoie de modificari ale strategiilor guvernamentale in ce priveste pretul transportului, energia si planificarea urbana. O calatorie cu trenul poate produce aproximativ o zecime din emisiile de dioxid de carbon generate de aceeasi calatorie facuta cu avionul.
Autorii raportului sustin ca este nevoie de investitii majore in cai ferate. „Avem obiective guvernamentale ambitioase in ce priveste reducerea emisiilor din transport, dar emisiile din transport stau pe loc”, a declarat Cliff Perry, vicepresedinte al IMechE. „85% din emisiile din transporturi provin de pe sosele, astfel ca daca vrem sa facem ceva in mod serios trebuie sa lovim transportul rutier”, a adaugat acesta.
IMechE a calculat ca o calatorie de la Londra la Paris cu masina genereaza de doua ori si jumatate mai multe emisii decat calatoria cu trenul, iar zborul de la Londra la Paris este responsabil cu o cantitate de zece ori mai mare de emisii decat calatoria cu masina.
Insa schimbarea macazului de la masina la tren presupune strategii coerente care sa acopere probleme precum siguranta pasagerilor, usurinta legaturilor sau costul biletelor de tren.
Autorii raportului mai spun ca Marea Britanie ar avea multe de invatat de la tari cu sisteme de cale ferata foarte bine puse la punct, precum Japonia, unde trenurile vin si pleaca la minut, unde problemele tehnice sunt foarte rare si unde garile sunt nuclee de orase si districte.
Foto: Green Report